ad

Geregisseerd door: Yôichi Sai

Met onder meer: Teruyuki Kagawa en Shinobu Terajima

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Quill

Quill, een labradorpuppy, wordt naar Isamu en Mitsuko Nii gestuurd, die als vrijwilligers blindengeleidehonden opleiden. Wanneer hij ouder is, wordt hij naar een geleidehondenschool gestuurd, onder toeziend oog van trainer Taware. Hoewel Quill iets trager is dan de anderen, lijkt hij opmerkelijk veel gevoel en begrip te hebben voor zijn trainers. Taware vindt dat Quill ideaal is om dhr. Watanabe te begeleiden, een eenzame man van middelbare leeftijd, maar die ziet er niets in om door een hond geholpen te worden. Langzaam maar zeker leert Watanabe echter weer het leven op te pikken en de mensen om hem heen en zijn hond te waarderen.

imageimage

avatar van Hemdale

Hemdale

Door Sai's, naar mijn mening erg mooie, Doing Time heb ik deze toch maar gekeken, ook al leek mij deze film niks voor mij door het plot e.d. Uiteindelijk bleek het toch een behoorlijke meevaller, hartverwarmend op sommige momenten en emotioneel op andere momenten. Maar niet te vergelijken met crap als Beethoven of Lassie gelukkig. De film had soms zelfs een aantal erg mooie shots en ook prima acteerwerk (ook van Quill zelf ). Dit was voor mij in ieder geval een betere "dier in de hoofdrol" flick.

avatar van Dopke

Dopke

Schattig en lief filmpje, maar totaal niets voor mij dit Visueel wat matjes en de uitwerking te gewoontjes om een hogere score te rechtvaardigen, maar verder een uitstekende productie voor vooral de hondenliefhebbers onder ons (denk ik )

Onderhond

Ben het volledig eens met killalot. Ook ik zat niet zo te wachten op deze film, zeker na Blood And Bones gezien te hebben, maar Sai weet toch te overtuigen.

Een erg mooie dierenfilm inderdaad, moet zowat de eerste zijn die ik kan pruimen. Misschien ook wel omdat het drama niet geschuwd wordt, en dat zoals vaak in Japanse films toch wat subtieler weergegeven wordt. De film speelt echter wel vol op de emoties, maar met zo'n schattig hondje en die geinige vader werkt het gewoon wel.

Hoe het hondje kijkt naar z'n eigen neus als er een rups opzit, dan smelt zelf ik . 3.5*

avatar van Hemdale

Hemdale

Wat zijn we toch ook een stel softies, naja vooral jij dan, Onderhond.

Onderhond

Tja, hier durf ik dat toegeven. Dit soort updates leest toch niemand

avatar van danuz

danuz

Gelezen Stelletje softies!

avatar van danuz

danuz

Best lief filmpje ja Alleen wat mij betreft echt te lang. Vooral het begin was gewoon erg sweet, maar na een uur had ik het echt wel gezien. Zoetsappig, maar niet echt fijn uitgewerkt. Laat dat maar aan Mr. Iwai over 3 dikke sterren.

avatar van Alwin_

Alwin_

Precies wat danuz zegt, alleen hier dan 3,5 sterren omdat de labrador in huize Alwin ook voor de tv mee ging kijken/luisteren naar al die labradors op tv.

avatar van Nephilim

Nephilim

Quill heeft deze cynische vleermuis doen smelten. I laughed, I cried, I went awwwwwwww a zillion times.

een 3.5* bij gebrek aan een 8-

avatar van Baggerman

Baggerman

Mooie tearjerker.

Onderhond schreef:

maar Sai weet toch te overtuigen.

Eerlijk gezegd had ik geen idee wie deze film had geregisseerd, maar ik had het ook zeker nooit geraden! En niet omdat ik deze regisseur niet ken.

Ik zou bijna zeggen 'alweer een Japanse hondenfilm' want na Hachiko en Ten promises to my dog is dit alweer de derde van dit type dat ik zie. En volgens mij is er laatst ook alweer eentje met een blindengeleidehond toegevoegd..

Maar net als die andere twee is deze gewoon weer leuk en traantjes trekkend. Eigenlijk laat de film gewoon zien wat het leven is of kan zijn van een gemiddelde blindengeleidehond en dat is uiteraard zonder heldhaftige reddingen, sensatie en tè sentimenteel gezeik.

avatar van Lennert

Lennert

Ik weet het niet wat ik met deze film aanmoet. Ik ben absoluut een dierenliefhebber, maar verwacht van een film toch meer dan de standaard verterende momenten die ik ook met een eigen hond kan meemaken. Leuk voor een youtube filmpje, voor 100 minuten vind ik het wat lang duren.

Goed, Watanabe was een leuk personage en is dan ook de voornamelijke reden dat ik de film wel degelijk uit vond te zitten, maar het melodramatische gedoe rondom Quill als ware hij een superhond, deed me vrij weinig. Vanzelfsprekend vind iedere bezitter zijn eigen dier het beste en daar hebben mensen dan ook alle recht toe, maar als buitenstaander boeit het me vrij weinig.

Goed, alles bij elkaar vond ik het weinig interessant. Ik houd van labradors, maar blijf erbij dat dit niet direct een goede film maakt. Vanaf het moment dat de persoon die me de film liet zien vertelde dat het een hele zielige film was verwachtte ik al dat baasje en/of hond de geest zouden geven. En warempel: dit is uiteindelijk de wending die we aan het einde krijgen, zonder dat er echt iets interessants naast gebeurd. Ik geef toe dat de training vermakelijk was, maar ook niet meer dan dat.

Leuke ode aan de hond, als film vrij teleurstellend.

avatar van Jesper187

Jesper187

Sympathiek filmpje! Niet hoogstaand, maar het deed zeker wat het moest doen. Een luchtige tranentrekker dankzij de goede combinatie van drama met humor, en natuurlijk een lief, schattig- en behulpzaam hondje – waar ik als labrador bezitter helemaal vrolijk van werd – om naar te kijken. Hoewel het overduidelijk was dat het erg op de emoties inspeelde, werd ik – zeker naar het einde toe – erg geraakt, en daarom krijgt deze film een dik verdiende 3,5*