Bat Sin Fan Dim Ji Yan Yuk Cha Siu Bau (1993)

Alternatieve titels: The Untold Story | Bunman: The Untold Story | The Eight Immortals Restaurant: The Untold Story | 八仙飯店之人肉叉燒包

Hongkong
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Danny Lee en Herman Yau
met Emily Kwan, Danny Lee en Anthony Wong Chau-Sang

De politie zit in Hongkong een seriemoordenaar op de hielen die zijn slachtoffers serveerde aan de klanten in zijn restaurant zonder dat ze het ooit door hebben gehad. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van Hemdale
Na mate de film vorderde werd het steeds goorder en zieker (vooral het laatste half uur) , voor mij zeer positief in ieder geval en ook nog waargebeurt ook, ook al zal het allemaal wel iets overdreven zijn omdat er tegelijkertijd nog humor in de film zat ook.

avatar van Mr Confused
De alternative titel The Untold story klopt niet. Dat is een andere film maar met ongeveer het zelfde thema.

Human Pork Chop:

The untold story:

avatar van Mr Confused
Mr Confused schreef:

Human Pork Chop:

The untold story:

Sorry, het is de titel Human Pork Chop en de afbeelding die niet klopt met het verhaal wat er vermeld staat.

wei
Anthony Wong moordt erop los en gebruikt zijn slachtoffers voor smakelijke vulling in Chinese broodjes. Eerste uur is n beetje wisselvallig en soms ook wat saai, de politiescenes lijken vooral opvulling. Grote ster is Anthony Wong die een lekker gestoorde vent speelt. Zijn scenes zijn erg leuk om te zien, want er vindt steeds wel wat bizars plaats wanneer hij in beeld is. Laatste half uur is wat constanter met meer Wong en meer smerigheden.

avatar van brucecampbell
Een film die met de minuut beter werd. Het eerste gedeelte met het onderzoek van de politie was door de komische situaties te belachelijk voor woorden, maar het tweede gedeelte was veel beter doordat de humor niet de bovenhand kreeg.
De moorden op het einde waren nogal bruut in beeld gebracht ( vooral de kindermoorden .
De hoofdrol wordt met verve gespeeld door Wong, die blijkbaar enorm veel plezier beleefde als psychotische moordenaar.

avatar van asheng
jammer dat ik geen goede kwaliteit dvd kan bemachtigen, maar veel beter zal ikw aarschijnlijk ook niet meer krijgen. werd veel in geknipt (volgens mij), geluid valt af en toe weg en de beeld wat onscherp.

maar voor de rest een erg onsmakelijke film in de positieve zin. af en toe afgewisseld met humor die ik wel kan waarderen. acteerwerk van wong erg goed. alleen zijn kop al. niet overdreven gemaakt en toch creepy.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wisselvallig.

Beetje tegenvallend uiteindelijk. Weet een goede sfeer te pakken, maar de invulling van het verhaal is weinig boeiend. Er lijkt haast geen voortgang in te zitten en de gore blijft eigenlijk tot vlak voor het einde afwezig. Enige smerigheid die je dan kunt verwachten is de (echt heel ranzige) poepscene..

De soundtrack was opvallend sterk, lekker aanwezig en absoluut sfeerverhogend, audiovisueel was dit uiteindelijk gewoon erg fijn. Inhoudelijk moet het wat inleveren, alhoewel het nergens echt saai is geworden. Zat een redelijk tempo in en het acteerwerk past er lekker bij, goed overdreven!

Al met al een krappe voldoende, jammer dat er zo weinig mee te beleven valt, de hak & zaag scene aan het einde is dan nog lekker meegenomen

avatar van Zandadder
Cover komt inderdaad niet overeen. Verwarrend allemaal omdat volgens IMDB de film uit 2001 komt.

Edit:

Peng shi zhi sang jin tian liang (2001) - IMDb

Het gaat dus om deze film. Staat helaas niet op mm.

Zandadder schreef:

Hopelijk kan e.e.a. nog aangepast worden.

Je kunt zelf even een correctie indienen via de Corrigeren-tab.

Leuk.

Niet de eerste Herman Yau film (zoals MM lijkt te suggereren), maar wel al een erg vermakelijke. Mensen die zich geamuseerd hebben met Ebola Sydrome doen er goed aan ook maar eens achter deze film aan te gaan.

Wong is geweldig hier, wat een smerig, vies en pervers mannetje zet hij toch weer neer. In z'n latere jaren toch vooral de good guy, maar als bad guy eigenlijk nog beter.

Wel een wat wisselvallige film. Het gedoe met de politieagenten is niet altijd even leuk en visueel ziet het er vaak nogal goedkoop uit, maar al bij al is het toch een erg geslaagd, vies en ziek filmpje. Wong kan weer lekker aan de slag als offieuze beenhouwer wat tot een aantal harde scenes leidt.

Hoewel het aan meesterwerken ontbreekt in z'n oevre, blijft Yau toch een boeiend regisseur. Ik blijf z'n films in ieder geval rustig verder ontdekken.

Reinbo
Geweldig bruut misdaad filmpje. Duidelijk een voorloper van de Zuid Koreaanse misdaad cinema,

Wong speelt de sterren van de hemel.

Goed 4*

avatar van Halcyon
Eén van de betere seriemoordenaarfilms die zich qua brutaliteit en uitzichtloosheid kan meten met consorten als The Driller Killer ('79) en Cannibal Man ('72). Voor sommigen zullen de komische intermezzo's met de speurpolitie een welgekomen afwisseling zijn in de neerwaartse spiraal van dood en verderf. Anthony Wong zet een sterke rol neer als gestoorde kok annex seriemoordenaar. De scènes waarin hij zijn slachtoffers in stukken hakt, ze door de gehaktmolen draait en daarna aan nietsvermoedende klanten serveert zijn berucht. Maar het zijn de op het eerste zicht nietszeggende scènes die de grimmige sfeer versterken. Zoals wanneer Wong buiten staat te pissen en er plots gecut wordt naar zijn ongewassen handen die in het dumpling-deeg woelen, of de vele keukenshots van de bebloede tegelvloer in het bleke licht van een TL-lamp.

Zandadder schreef:

Edit:

Peng shi zhi sang jin tian liang (2001) - IMDb

Het gaat dus om deze film. Staat helaas niet op mm.
Gecorrigeerd en Peng shi zhi sang jin tian jiang staat in de wacht.

Meneer Bungel schreef:
...en Peng shi zhi sang jin tian jiang staat in de wacht.
Peng Shi Zhi Sang Jin Tian Liang (2001)

En dat is niet de Benny Chan die er al met 14 films opstaat ?

Meneer Bungel
Dat zóu kunnen, maar via imdb word ik er niet wijzer op...

Op andere sites wordt hij ook apart gelist, 't zal een Tony Leung gevalletje zijn dan

avatar van Onslaught
Goede film.

Anthony Wong weet toch wel een paar aardig zieke personages op beeld vast te leggen, zo ook in The Untold Story. De gehele film blijft boeien en kent een paar erg brute en bloederige scenés. Sommige scenés en dialogen zijn wat overbodig en vast bedoeld als komische ontspanning voor de kijker, maar is niet hinderlijk.

avatar van mayhemblik
Mijn god wat zonde van die flauwe humor die erin zit, die agenten waren werkelijk tenenkrommend met hun belegen grappen.
En dan toch 31/2***, jazekers want oeioeijoei wat hebben we hier met een walgelijk personage te maken zeg.
De scene waarin hij dat hele gezin uitmoord is meer dan heftig en blijft me de rest van mijn leven nog bij denk ik.

Anthony Wong. Genoeg gezegd.

avatar van PEN15
Hoeren hebben klanten, restaurants hebben tot baozi-vulling verwerkte gasten

Wrede en gruwelijke HK-productie die wat ondergesneeuwd raakt aan amateurisme. Teveel orientaals geblaf en stunteligheden van het recherche-team alsof het een stel beunhazen betrof. Waarom dan, naar ik aanneem, die komisch bedoelde tegelijkertijd zeer snijdend vrouwvernederende gebaren naar die dame in het politie-kwartet? Dat terwijl de slachtingen, verkrachtingen en het omleggen van kinderen zeer ernst was. Had ik zeker beter gevonden als het er professioneler uitzag, dat gewauwel en dat overdreven gesimuleerde inslaan op Wong zag er uit als slapstick.

Als dit waargebeurde verhaal, nou ook maar niet net zo waargebeurd is als The Entity 1981..

avatar van umbra
Oh, Herman Yau, das deze van Yi Boh Lai Beng Duk (1996) waarmee ik me vet vermaakt heb, in de buurt zal deze nu wel niet komen, maar is een uit zn lange lijstje van films die ik zeker nog wil zien, allemaal zoals Onderhond zal moeilijk worden xD Zo hebben zn films toch telkens minstens 1 stem Zit nu in periode met veel asian (gore)horror en exploitation films, dus deze kank hier met gemak tussen nemen.

avatar van umbra
Toch weer vermakelijk deze van Herman Yau en met de heerlijke Anthony Wong Chau-Sang Ik hou van deze kerel, z'n mimiek ook Er zaten eigenlijk wel wat vergelijkingen in met Ebola Syndrome, maar deze 'The Untold Story' was waarschijnlijk aanzet nr meer. Heerlijk guur en komisch weer die Anthony en indd met een mensenvlees-restaurant, gaat hem goed af. Ook weer lekker sfeertje. Ach top vermaak vr mij.

avatar van Woland
Best wel vermakelijke seriemoordenaarfilm van Hong Kongse bodem. Veel mysterie is er niet, het is al direct duidelijk wie de moordenaar is, en vanaf drie kwartier is het ook duidelijk dat ie gepakt wordt, want vanaf dan zit ie al in de gevangenis. Maar alsnog is het een lekker vieze film, waar Anthony Wong de show steelt als moordenaar, en waar de moorden goor zijn maar de toon niet al te donker. Ook vanwege de platte grappen en grollen die af en toe tussendoor komen, meestal iets met de escorts waar de inspecteur nogal gek op is, maar ook wel een beetje vanwege de over the top moorden. Niet dat het écht stoorde, maar het vloekte wel een beetje met de groezelige zelfmoordpogingen en moorden, met name het gezinnetje wat stuk voor stuk uitgemoord wordt - inclusief vier kinderen.

avatar van Basto
Uit op blu ray. Onderweg