Employee of the Month (2004)

Komedie / Drama

geregisseerd door Mitch Rouse
met Matt Dillon, Christina Applegate en Steve Zahn

De dag van David Walsh gaat van slecht naar slechter wanneer hij wordt ontslagen van zijn droombaan en wordt gedumpt door zijn verloofde Sara. Zijn beste vriend Jack probeert David te helpen met zijn problemen, maar de negatieve spiraal blijft doorzetten.

avatar van AHWA
Ik had een andere Employee Of The Month verwacht toen ik de film aanklikte. Ben niet heel teleurgesteld. Matt Dillon is bij uitstek geschikt voor dit soort rollen. Hij speelde een dergelijke rol in Factotum, alleen hier had hij iets meer droge humor. Daar heeft hij ook wel een kop voor.

Ik vind Steve Zahn normaliter nogal flauw, maar hier was hij echt hilarisch. Hoogtepuntje van de film.

Had alle twists en turns aan het einde wel een beetje verwacht, maar toch vond ik het een fris einde aan een leuke film. Beter dan een zwaamoedig einde waarbij hij iedereen verrot schiet.

3.5* Leuk om eens gezien te hebben, maar geen hoge herkijkwaarde.

Nomak
Het begon prima, maar vanaf de restaurantscène vond ik er echt helemaal niets meer aan. Matt Dillon acteert hier nog goed en maakt de film nog draaglijk. Maar de rest is toch zwaar ondermaats. Vooral die Christina Applegate, wat een drama is dat toch. Het ergste vond ik nog het personage van Steve Zahn. De zieke humor van hem en die vetklep is totaal niets voor mij.
Het einde van de film is verrassend maar wel erg ongeloofwaardig. Toch greep de film toen weer mijn aandacht. Het neerschieten van Steve Zahn kwam als een aangename verrassing. En ook toen Matt Dillon daarna werd neergeschoten was prima gedaan. Maar laat het daar dan ook bij en overdrijf niet. Nu worden er veel te veel plotwendingen in een veel te korte tijd gepropt. Overdaad schaadt, en dat maakt het einde, en zo de hele film toch weer wat zwakker.

En dan heb ik de aftiteling nog niet eens volledig kunnen bekijken. Dat heb je met zo een geweldige zender als 2BE. Drie keer de film onderbreken voor reclame, daar hebben ze wel tijd voor. Maar een aftiteling waarin nog vanalles te zien is laten ze niet volledig zien. Schandalig!

avatar van Triple G
In de herhaling. Gelukkig had ik geen flauw idee meer hoe de film verliep na zo'n 5 jaar. Alzheimer 'Light' noemen ze dat geloof ik. Nog steeds best sterk. Beter dan ik na zo'n 30 minuten begon te geloven. In eerste instantie weinig boeiend en een buitengewoon overdreven en flauwe Zahn. Dialogen hadden ook best een stuk droger en dus beter gekund. Langzamerhand werd de zaak interessanter en leuker. Vanaf het moment van de overval werd het verhaal verrassend sterk. En natuurlijk met een strak eind en aftiteling.

avatar van K. V.
'k Had eigenlijk een komedie verwacht (op de doos staat "de pret begint nu pas echt") maar 't bleek eigenlijk eerder komedie met drama en op het laatste zelfs een actiefilm te zijn. Kortom voor elk wat wils
Maar ondanks dit was het een verrassende film, met op het laatste de vele plotwendingen.
Kortom toch de moeite om eens te bekijken.

avatar van MizKriz
Matt Dilon en Steve Zahn, ik dacht dit word weer zo'n typische dol dwaze humor film,
maar hij was wat te actie, zie ik persoonlijk niet zo graag.
Ik vond het teleurstellend, ook wel zwak verhaal.

Dick2008
Matt Dillon zet een heel goede rol neer waardoor de film nog aardig genietbaar is, maar die is eigenlijk de enige. Overtuigend gedaan met die verbranding. De eikels op kantoor zijn ook nog wel lachen. Maar Steve Zahn heb ik beter zien spelen, zwaar over-the-top aso, vervelende vent hier en Applegate valt ook tegen. Aanvankelijk nog komische film maar verandert steeds meer in een drama en het einde vind ik veel te ver gezocht en belachelijk slecht gekozen. Voor een keer gaat het wel maar eenmaal afgelopen vond ik het toch een tegenvallende film die eerder matig dan goed te noemen is. 3.0

avatar van Marvinleeaday
Stuk leuker dan z'n naamgenoot uit 2006. Net als je denkt dat je het snapt gebeurt er weer iets totaal onverwachts.
Zoals regelmatig gezegd in de film het leven is een illussie, niets is wat het lijkt.

Pover.

Een film die graag de nieuwe Wild Things wilde zijn, maar op de meeste vlakken compleet de mist ingaat. De combinatie Dillon en laatste kwartier bestaande uit één grote aaneenschakeling van twists is vat geen toeval, alleen jammer dat het niet zo paste bij deze film.

Het verhaaltje zit niet op twists te wachten en de belachelijke slechte pogingen tot "cool" zijn vaak het aanzien niet waard. Ze geven de film een fake, kinderachtig airtje waar geen enkele van de acteurs bovenuit stijgt.

Enkel Zahn is leuk, maar hij gaat dan ook echt ver over het lijntje. Compleet idioot maar memorabel personage, kan jammer genoeg niet over de rest gezegd worden. De film duurt ook nog iets te lang en bevat één van de slechtere soundtracks van de laatste 10 jaar.

Mnee, ik hou hier normaal wel van, maar dit was slecht uitgevoerd.