ad
  • 8.141.706 stemmen

Crimes at the Dark House (1940)

Thriller / Horror | 69 minuten

Genre: Thriller / Horror

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: George King

Met onder meer: Tod Slaughter, Sylvia Marriott en Hilary Eaves

IMDb beoordeling: 6,2 (438)

Over Crimes at the Dark House

Een man vermoordt een rijk persoon en neemt zijn identiteit over. Hij reist dan naar het huis van zijn slachtoffer in Engeland om daar zijn vijanden te vermoorden.

image

Mrs. Catherick

Lawyer Mr. Merriman

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Ik word een beetje moe van die Tod Slaughter. Elke film is precies hetzelfde, en elke keer is ie dezelfde lelijke vreselijk onsympathieke klootzak. Niet leuk om naar te kijken. 1,5*

avatar van mrklm

mrklm

Mijn kennismaking met Tod Slaughter, de Britse cultheld die met zijn uiterlijk, acteerstijl en die zelfingenomen lach doet denken aan ultieme tekenfilmschurken als Dick Dastardly en Gargamel. Stripachtig is het juiste woord en het verhaal is vrij banaal, maar dit is nou een typische cultfilm: al die elementen die het gedateerd en een tikje stompzinnig maken, zijn eigenlijk best vermakelijk. Zeker geen grootse film, maar toch voor de korte speelduur onderhoudend genoeg. Al voel ik me niet geroepen me nu te storten in een Tod Slaughter-retrospectief... Het verhaal betreft overigens een schurk die een adellijke goudzoeker in Australië vermoord en vervolgens diens identiteit overneemt in de hoop een fortuin te vergaren. Loopt uiteraard niet geheel volgens plan.