Gorod Zero (1988)

Alternatieve titels: City Zero | Zero City | Город Зеро

Sovjet-Unie

geregisseerd door Karen Shakhnazarov
met Leonid Filatov, Oleg Basilashvili en Vladimir Menshov

De Moskouse ingenieur Aleksei Varakin (Filatov) komt voor een zakenreis in een onbelangrijk klein stadje, waar hij in een maalstroom van gebeurtenissen belandt die voor een gezond mensenverstand alle begrip te buiten gaan.

avatar van wendyvortex
Het gegeven zagen we al eerder: als je éénmaal in dit stadje binnenkomt, kom je er nooit meer weg.
En onze ingenieur is er eigenlijk om de leverancier van de air-conditioners te vertellen dat de achterkant anders gemaakt dient worden, echter blijkt de hoofd-technicus al 8 maanden dood.
En dan wordt het helemaal lastig als de chef-kok suicide pleegt omdat onze gast het dessert niet hoeft ... maar misschien is het ook wel weer een moord-complot dat te maken heeft met de eerste rock 'n' roll-club...nou ja er gebeuren wel meer vreemds in het stadje dat een al even bizar museum heeft, waar we ook nog een rondleiding krijgen.
Geweldige film uit de nadagen van de Sovjet-Unie.