Nature Unleashed: Earthquake (2004)

Canada / Litouwen / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Tibor Takács
met Fintan McKeown, Patrick Dreikauss en Andrew Lee Potts

De 40-jarige Josh, een gerespecteerd ingenieur, wordt door zijn bedrijf gevraagd een kerncentrale te inspecteren. Hij voelt er weinig voor, maar als hij hoort dat er in het betreffende gebied een kleine aardbeving heeft plaatsgevonden pakt hij direct het eerste vliegtuig. Waarom? Omdat zijn ex-vrouw Rachel werkzaam is bij die kerncentrale en zijn kinderen daar wonen. Bij aankomst wordt hij weinig hartelijk ontvangen door Rachel. Ze is veel te druk bezig met het controleren van de reactor. Ze maakt zich zorgen over een eventueel lek in het koelsysteem waardoor de reactor oververhit zou kunnen raken. Josh bestudeert verschillende uitdraaien en ontdekt een afwijking: de reactor lijkt inderdaad oververhit te raken. Wanneer Josh met een groep technici naar de reactor afdaalt om het mogelijke lek te zoeken, slaat het noodlot toe.

Pfffffff, afgelopen...

Boh wat slecht idd. Ik geef 1.5* voor die crash met de metro. Dat was het enige spectaculaire...

avatar van NTsuno
Kijk, dit is nou een film waar je gewoon voorbij moet lopen. Het verhaal is waardeloos, slaat echt helemaal nergens op, de meeste acteurs zijn derde rangs en gewoon slecht en de kwaliteit van de opnamen laten ver te wensen over. Een halve ster, meer is het niet waard. De halve ster gaat dan ook nog alleen naar de enkele acteur die er wat van probeert te maken. In ieder geval niet kopen deze film.........

Vrijdag komt die, ben benieuwd, maar als SBS6 hetzelfde flikt als verleden week, gaat SBS6 dood of vergeet ik deze film maar.

avatar van Oscarwinnaar
Een op zich goed verhaal werd in deze film teniet gedaan door slecht acteerwerk. Hier en daar waren enkele mooie rampenscenes te zien, het enige pluspunt van deze film.
1 ster!

avatar van 606
vond het juist vele male beter als tornado

mooie scene' s en ja acteren is slecht

2,5 ster

avatar van Legan
In één jaar 5 'Nature Unleashed' films. Ik vraag me af of ze bij elkaar horen. Enfin, de film was zoals gedacht. Voorspelbaar, cliché, slecht geacteerd, slecht verhaal, slechte dialogen, slechte special effects, ...

avatar van mirjo 2
zap

avatar van Mr. Chiel
Het zag er allemaal goed uit, veel rampen ook. Maar het ging toch meer om het redden van de centrale dan de aardbeving... Heb me er 90 minuten goed mee vermaakt! 3*

Deze film heeft ongeveer dezelfde kwaliteiten als de eerste film die ik heb gezien uit deze reeks, 'Avalanche'.
Maar het verhaal is iets minder spannend en ook niet alle special effects zijn even bijzonder.
Maar hoewel de ondertitel van de film 'De Dag Dat De Aarde Zich Opende' een beetje overdreven mag worden genoemd, is het wel een leuke film, maar verwacht niet té veel.

avatar van Phantasm
Leuke spannende aktiefilm, leuke special effects, goed verhaal.

avatar van 606
Phantasm schreef:
Leuke spannende aktiefilm, leuke special effects, goed verhaal.

Inderdaad,

oi-joh-oij wat was dit slecht zeg! De meest kolderieke momenten komen voorbij, het acteerwerk is werkelijk verschrikkelijk, ik heb hetzelfde gebouw wel uit 4 verschillende 'angles' zien instorten en ik dacht zelfs een scene te ontwaren uit een compleet andere film! Nadat voor de zoveelste keer het sentimentele familiegezeik voorbij kwam wist ik het zeker: 0,5 ongeacht of er nog een spetterend slotakkoord zou volgen.