Stealth (2005)

Actie / Drama

geregisseerd door Rob Cohen
met Josh Lucas, Jessica Biel en Jamie Foxx

Luitenants Gannon, Wade en Purcell krijgen de opdracht een geheim Artifical Intelligence-programma te ontregelen. Het systeem is op hol geslagen en er dreigt een nieuwe Wereldoorlog als de piloten hun opdracht niet kunnen volbrengen.

avatar van killer13
het verhaal is matig en het acteerwerk is vrij zwak maar de special-effects zijn ronduit fantastisch. verre van hoogstaand, maar zeer vermakelijk! een snack en een drankje erbij, verstand op nul and enjoy! stem verhoogt naar een dikke 4

Als je van special effects houdt moet je deze zien. Alles, zoals acteren, geloofwaardigheid en het hele verhaal lijkt daaraan ondergeschikt te zijn en dat vond ik dan wel een beetje jammer.
Het koste mij regelmatig moeite geboeid te blijven.

avatar van AjaxRulezzz
Een beetje een standaar actiefilm, leuk om een keertje te kijken meer niet. Niet echt een bijzonder verhaal of super geacteerd.

avatar van RuudC
Duidelijk een film van voor de financiële crisis. Althans, ik mag hopen dat regisseurs sindsdien wat bewuster met hun geld omgaan. Een budget van honderd miljoen dollar voor een film als deze is gewoon een lachertje. Je kunt toch niet het eerste de beste middelmatige script in zo’n miljoenenproductie verwerken. Ik mag graag naar vliegtuigfilms kijken. Oude of moderne, bestaande of futuristische, het maakt mij niet uit. De effecten zijn goed (mag natuurlijk ook wel voor zo’n bedrag), behalve wat random spektakel valt er weinig te genieten. De personages zijn eerder vervelend dan dat ze enige sympathie opwekken. De robot is een kopie van die van 2001: A Space Odyssey. Inclusief de lipleesscene. Op wat stomme wendingen na is de film vrij voorspelbaar. De tweede helft heb ik nauwelijks nog gevolgd. Matig.

avatar van erpunited
Standaard filmpje. Vermakelijk om een keer te kijken.

avatar van The Hidden
Beter dan gedacht, gewoon non-stop knal/vlieg/special effects popcornwerk
Leuk voor een avondje hersenloos vermaak, en laat ik dat nou net nodig hebben gehad vanavond

avatar van DragQueen
Vermakelijk kijkvoer. De special effects zien er verzorgd uit, en visueel steekt het goed in elkaar. Ook de geboden actie is dik in orde. Toch blijft het verhaal en acteerwerk beduidend minder. Het verhaal is zeer simplistisch uitgewerkt, en het acteerwerk kon niet altijd overtuigen. Toch 2,5 Ster, voor het entertainment.

avatar van Left4Dead
EDI: Extreme Deep Invader

Weer een budfilm van Rob Cohen.
De special effects zorgen voor mijn 2.5 sterren.

"A special effect is a tool, a means of telling a story. A special effect without a story is a pretty boring thing".

George Lucas

Tarkus schreef:
Fantastische film is dit. Doet me denken aan de, ook goede, films 'Top Gun' en 'Firefox'. Veel actie, knappe plot. Prachtige locaties en grandioos werk van de special effects crew. En het is weer eens een andere Jamie Foxx die we hier zien, na zijn komedie- en biografie (muziek)-film. Jessica Biel is zoals steeds even prachtig en van, de voor mij onbekende, Josh Lucas ben ik aangenaam verrast. Een prachtige film dus voor wie van kunst- en vliegwerk houd.

Ondertussen is de film al bijna 10 jaar oud en hebben we ondertussen van vooral Jamie Foxx al beter dingen gezien.
Dus zo fantastisch als ik de film eerder vond is hij niet meer.
Maar toch nog een goede actiefilm.

avatar van jOERI
Ik vond de film wel vermakelijk, een stukje vergezocht.
Het enige wat mij heel hard stoorde was dat EDI eerst de "slechterik" is, dat hij het ene bevel na het andere negeerde, maar dan opeens alle doelwitten wiste. Op het einde pleegt hij zelfmoord terwijl hij kan schieten.

avatar van dvdfreak123
Zeker en vast vermakelijke film. Acteerprestaties trekken natuurlijk op niet veel en verhaal ook niet maar de actiescenes zijn gewoon puur vermaak en heb mij geen minuut verveelt toch wel redelijk mooie effecten ook. Gewoon gedachten op nul zetten en genieten van de actie niet meer of niet minder.

avatar van blurp194
Onzinnig slechte film wat mij betreft. Geen spanning, geen verhaal, geen behoorlijke special effects - in ieder geval niet met de standaard van vandaag. En geen behoorlijke acteurs. Enige reden om er nog naar te kijken is het mooie smoeltje van Jessica Biel, maar daar kan je ook beter een andere film voor uitzoeken.

avatar van hijman1946
Leuke film ,goed onderwerp van genoten,veel humor ,maar ook serieus .ken de vervuiling heb ze in de jaren 80 zelf hopen zien storten langs de brielsche maas achter de toenmalige alluchemie als buschauffeur,reed in mn pauze,s wel eens naar de waterkant daar..

avatar van IH88
“Don't think, drink!”

Matig. De film heeft blijkbaar veel geld gekost om te maken, en dat is er wel vanaf te zien. Vooral de vliegscènes zijn indrukwekkend, maar het verhaal is niet al te best. De acteurs doen hun best, maar kunnen ook weinig uithalen met zulk matig materiaal. Foxx, Lucas, Biel, Shepard etc. Ze moeten het doen met slecht uitgewerkte personages, en voor de rest veel vliegen en matige dialogen opdreunen. Gelukkig ziet het er allemaal prima uit en is Stealth voor de rest een vlotte film.

avatar van Banjo
Hele snelle flitsende beelden..
Met een dikke Amerikaanse saus er over heen dat is bij mij al kansloos...

2 1/2 ster

Lomp.

Maar dan toch op een redelijk schattige manier. Zonder zich daar al te veel over te schamen vooral. Behalve wat misplaatste onzin over AI een rechtlijnig filmpje dat vooral wil entertainen en verder niet al te serieus probeert te zijn. Een goede keuze, gezien het script en het onderwerp.

Acteerwerk en plot zijn geweldig matig, maar een film als deze zet je ook eerder op voor het budget en de actie. Het is allemaal wat warrig gefilmd, maar het geeft de luchtgevechten wel iets leuks. Wat explosief erbij om het ... explosiever te maken en veel meer hoeft deze Hollywood films niet te doen.

Je moet er wel een beetje zin in hebben en de juiste delen van je verstand kunnen afzetten, maar dan is het best lollig allemaal. Geen grootse film, dat hoef je ook helemaal niet te verwachten van een Cohen, maar voor een keertje best te doen.

De meeste films van Rob Cohen hebben niet echt geweldige cijfers misschien toch niet zo'n goede regisseur. Zeer matige film dit.