The Rage (1997)

Actie

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Kristen Cloke, Lorenzo Lamas en Gary Busey

FBI-agent Nick Travis (Lamas) zit achter een seriemoordenaar aan, geholpen - of juist niet - door zijn onervaren, nieuwe collega Kelly McCord (Cloke). Zij stuiten op een onverwacht smerig zaakje waar Vietnam-veteranen bij betrokken zijn.

Ongeloofwaardig verhaal over een groep pseudo-huurlingen die hun Vietnam verleden willen wraken op de Amerikaanse gezagsdragers. Het script is al flinterdun en wordt zonodig nog gekelderd door de walgelijke slechte acteerprestaties van de hoofdrolspelers. 100 minuten ergernis. De film wordt dan op geen enkel moment boeiend. Verdient zelfs geen B-certificaat. Weet eigenlijk zelfs niet hoe ik het volhield tot het einde.

djelle
Gary Busey werd voor de zoveelste keer weer opgevoerd als de bad guy. Ik heb het hem al overtuigender weten spelen (normaal gezien werkt deze keuze nogal goed zelfs, hij heeft er bovendien ook de face voor). Maar helaas... De overige hoofdrolspelers en de rest van de acteurs bakten er tevens maar weinig van.

Filterdun script inderdaad, maar vooral erg bizar, ongeloofwaardig en een beetje vergezocht. De manier waarop men soms van punt a tot punt b ging was bovendien veel te snel en absurd.

Doch vrij makkelijk uit te kijken tot het einde wegens de vele actiescenes, die dan wel weer positief waren: opvallend onderhoudend, visueel ook tamelijk goed en af en toe best wel spectaculair... Dat aspect was goed genoeg om iemand die van actie houdt wel geboeid te houden. Als je je echter toch teveel stoort aan een slechte omkadering zou je deze inderdaad beter mijden...

Het enige wat leuk is in de film is de fout. Je ziet gewoon een stukje making of in de film. Dat is niet erg maar gewoon leuk.