7 Ans de Mariage (2003)

Alternatieve titels: Seven Years of Marriage | 7 Years of Marriage

Frankrijk

geregisseerd door Didier Bourdon
met Catherine Frot, Didier Bourdon en Jacques Weber

Na zeven jaar huwelijk staat een koppel (hij een arts, zij een bankier) op de helling: ze zitten in een midlifecrisis en hun seksleven is zo goed als voorbij. Om hun seksleven, en daarmee het huwelijk een nieuwe impuls te geven, wint de man informatie in bij een seksuoloog.

Kneuterige en achterhaalde taboeverkennende komedie voor stijfburgerlijke Fransen.
Als dit in Nederland werd gemaakt zou het met de grond gelijk worden gemaakt.
Die seksuoloog is een van de beroerdste personages die ik in tijden heb gezien.
Desalnietteplus redelijk vermakelijk. Frot heb ik wel eens beter en leuker gezien (Air de Famille en Soeurs Fachées), maar het blijft een aangename actrice. Paar leuke scenes en vooral het begin van de film is goed.

avatar van Moviestar1979
7 Ans De Mariage gaat over een koppel die na 7 jaar huwelijk in een dip zitten.
Alain (Didier Bourdon) krijgt hulp van zijn vriend en seksuoloog Claude (Jacques Weber).
Dit alles met de doelstelling om Audrey (Catherine Frot) meer bij de fantasieën van Alain te betrekken.

Menig critici vonden de grappen niet geslaagd, en hebben er denkelijk teveel van verwacht.
Echter vond ik deze Franse komedie niet slecht.
Er zitten een paar leuke fragmenten in, maar de humor moet je ook niet te serieus nemen.
Het is immers een heel ander soort humor als dat we van de Amerikanen zijn gewend.
Lekker luchtig, niet saai, maar ook geen topper.

3,0 *