7 Ans de Mariage (2003)

Alternatieve titels: Seven Years of Marriage | 7 Years of Marriage

Frankrijk

geregisseerd door Didier Bourdon
met Catherine Frot, Didier Bourdon en Jacques Weber

Na zeven jaar huwelijk staat een koppel (hij een arts, zij een bankier) op de helling: ze zitten in een midlifecrisis en hun seksleven is zo goed als voorbij. Om hun seksleven, en daarmee het huwelijk een nieuwe impuls te geven, wint de man informatie in bij een seksuoloog.

avatar van Sjan
Aardige film met zo zijn grapppige momenten. Het is wel allemaal wat vlug uitgevoerd, waardoor de film een beetje chaotisch naar een abrupt einde toewerkt. 3*

Evaristo
Hier sluit ik me bij aan. Soms grappig maar te veel in te weinig film

Heerlijke frisse komedie met een hele mooie Catherine Frot.

Kneuterige en achterhaalde taboeverkennende komedie voor stijfburgerlijke Fransen.
Als dit in Nederland werd gemaakt zou het met de grond gelijk worden gemaakt.
Die seksuoloog is een van de beroerdste personages die ik in tijden heb gezien.
Desalnietteplus redelijk vermakelijk. Frot heb ik wel eens beter en leuker gezien (Air de Famille en Soeurs Fachées), maar het blijft een aangename actrice. Paar leuke scenes en vooral het begin van de film is goed.

avatar van nightbreed
Leuk filmpje met goed acteerwerk.
Het verhaal zelf is een beetje saai maar de leuke momenten maken dit grotendeels goed.

Dick2008
Zowel Catherine Frot als Didier Bourbon komen in deze film niet erg overtuigend over, zodat het wat geforceerd grappig overkomt.
Vaak erg overdreven, dus een film waar je niet te serieus naar moet kijken. Meestal worden zulke films na een halfuurtje een stuk leuker, maar ik moet zeggen dat het dit keer toch allemaal wat middelmatig blijft.

De opmerkingen die gemaakt worden zijn leuk. Ook de situaties waarin de twee hoofrolspelers verzeilt raken zijn wel grappig. Toch zjn juist de bijrollen in deze film vaak veel leuker. 3.0.

avatar van Moviestar1979
7 Ans De Mariage gaat over een koppel die na 7 jaar huwelijk in een dip zitten.
Alain (Didier Bourdon) krijgt hulp van zijn vriend en seksuoloog Claude (Jacques Weber).
Dit alles met de doelstelling om Audrey (Catherine Frot) meer bij de fantasieën van Alain te betrekken.

Menig critici vonden de grappen niet geslaagd, en hebben er denkelijk teveel van verwacht.
Echter vond ik deze Franse komedie niet slecht.
Er zitten een paar leuke fragmenten in, maar de humor moet je ook niet te serieus nemen.
Het is immers een heel ander soort humor als dat we van de Amerikanen zijn gewend.
Lekker luchtig, niet saai, maar ook geen topper.

3,0 *

Op zich wel een leuke film, leuke momenten toch waren er momenten dat het me niet boeide en soms zelfs verveelde.