Way of a Gaucho (1952)

Western

geregisseerd door Jacques Tourneur
met Rory Calhoun, Gene Tierney en Richard Boone

Argentinië, rond 1875. Martin Penalosa is een cowboy die tijdens een gevecht in een cantina per ongeluk iemand vermoordt. Om een gevangenisstraf te ontlopen meldt Martin zich bij het leger Na enige tijd deserteert hij en vlucht de woestijn in. Martin wordt leider van een bende outlaws en hij maakt kennis met de knappe Teresa Chavez, een blanke vrouw die door indianen werd ontvoerd. Martin ziet in Teresa de liefde van zijn leven en is vastbesloten om een rustig leventje te gaan leiden. Helaas is dat niet makkelijk, omdat zowel het leger onder leiding van majoor Salinas als de politie jacht op hem maken.

avatar van Brix
Helaas heb ik hier tot op heden alleen fragmenten van gezien.
En die smaken naar méér!

De cast ziet er ook zeer veelbelovend uit: Rory Calhoun Gene Tierney, en Richard Boone!
En bovendien een regisseur die mij zelden of nooit teleurstelde: Jacques Tourneur.

Het zou mij verbazen wanneer dit een tegenvaller zou blijken te zijn.

Jammergenoeg heb ik de dvd nog niet kunnen vinden.

avatar van Dogie_Hogan
Brix schreef:
Jammergenoeg heb ik de dvd nog niet kunnen vinden.
Vanaf heden kan deze DVD-R release daar verandering in brengen...

Apart is de zwart/witte cover-art voor eem kleurenfilm, maar komt misschien vanwege DVD-R.

avatar van Brix
Ik had er al een melding van in het western topic gemaakt, maar dit is wel goed voor degenen die dat niet bezoeken..

avatar van Dogie_Hogan
- DVD review: DVD-R.

avatar van trebremmit
Er is ook een Spaanse blu-ray van.

Wel prijzig, maar eens even opzoeken of ie de moeite waard is.

avatar van Brix
Ik ben ook benieuwd of de Blu-ray beter is dan de DVD-R.