• 8.603.075 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Carbine Williams

"This is my Story"

De gevangen dranksmokkelaar Marsh Williams wint het vertrouwen van gevangenisdirecteur Peoples. Hij krijgt de kans een nieuw geweer te ontwikkelen.

imageimageimage

Leon Williams

Sam Markley

avatar van Mescaline

Mescaline

Aardige klassieker die nogal wat tijd nodig lijkt te hebben om echt op gang te komen.

Eigenlijk wordt Carbine Williams pas echt overtuigend als we de gevangenis scenes zien. James Stewart leek voor al in het begin van de film wat moeite te hebben om in zijn rol te komen maar maakt dit in de 2de helft weer meer dan goed.

Best een leuke klassieker, maar niks nieuws onder de zon.

Verdiend wel wat meer aandacht hier op Moviemeter zeg, komt regelmatig op TCM

avatar van W.V.

W.V.

Als rechtgeaard liefhebber van de Stewart films, mocht deze zeker niet op mijn lijstje ontbreken. We krijgen eens niet het typische bajesfilmpje te zien, waar ze in Amerika patent op hebben.

Ook hier zien we een fijngevoelige en beschaafde Stewart die een zeer geloofwaardige rol neerzet zonder daarbij sentimenteel te worden, die scene's zater er wel in, maar tewart speelt geloofwaardig en andere spelers passen zich daarbij aan. Carbine Williams mag wat mij betreft wel eens vaker op tev vertoond worden, zodat meer mensen kunnen genieten van goeie oude films.