La Demoiselle d'Honneur (2004)

Alternatieve titel: The Bridesmaid

Frankrijk / Duitsland / Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Claude Chabrol
met Benoît Magimel, Laura Smet en Aurore Clément

Philippe Tardieu leeft met zijn moeder en zijn twee zussen in een buitenwijk van Nantes. Op een trouwfeest ontmoet hij de enigmatische Senta en het is meteen liefde op het eerste gezicht. Maar Senta heeft een nogal eigenaardige levensfilosofie. Volgens haar moet je om echt van het leven te genieten een boom planten, een gedicht schrijven, de liefde bedrijven met een persoon van hetzelfde geslacht en iemand kunnen doden.

Even doorgeskipped, ziet er eigenlijk wel de moeite uit. Iemand die me alvast wat meer over deze regisseur kan vertellen ?

FisherKing
Franse veel-filmer met enorm in kwaliteit wisselende films.
Het zijn vaak trage dramatische films.

De beschikbaarheid van zijn films is vaak een probleem.

Ach kom, je vindt ze zelf op Chinese dwnldsts. Zo moeilijk kan het toch niet zijn dan

Tegenvaller. Soort van uit z'n voegen getreden TVfilm. Oogt iets mooier, maar de rest ik platvloers en mager.

Wanneer Laura Smet op het toneel verschijnt wordt het wel allemaal wat leuker. Mooie vrouw met een erg aardige uitstraling. Verhaaltje klonk ook boeiend, maar wordt verder te weinig mee gedaan.

1.5*. Enkele mooie scenes, leuke Laura Smet, de rest is te ondermaats om te blijven boeien. Weer in de luren gelegd door een poster.

FisherKing
Chabrol beklijft zelfs mij niet

Hankieh
Volgende week op TV. Hoop dat ik hem kan zien, anders moet ik maar weer mijn videorecorder tevoren toveren xD

Heb ik echt naar een Claude Chabrol film zitten kijken? Zal wel,'t staat in de gids en hier ook.....en oh ja, ook bij de credits stond het vermeld....tsja....

Ik ben al geen liefhebber van de films van Claude Chabrol uitzonderingen nagelaten maar deze film is echt een van de minste uit zijn loopbaan.

Het verhaal in deze film bouwt wel erg langzaam op en met een ongelofelijke omweg. Pas op het moment dat het allemaal wat interessanter begint te worden is de film dan al bijna afgelopen. En dat is erg jammer, want het is wel een bijzondere film.