Nightwish (1989)

Alternatieve titel: Night Wish

Horror

geregisseerd door Bruce R. Cook
met Jack Starrett, Tom Dugan en Brian Thompson

Een dokter in de parapsychologie nodigt enkele van zijn studenten uit om hem te vergezellen tijdens een wel erg vreemd experiment. Hij vraagt zijn vrijwilligers namelijk om hun eigen dood te "dromen". Al snel blijkt echter dat de dokter niet echt tevreden is met de experimenten en hij besluit zijn studenten een handje te helpen in hun dromen.

zeer bevreemdigende prent die je na het bekijken beter vind dan tijdens, zo'n film dat je meermaals moet zien.
In ieder geval een fascinerende trip naar de hel.

avatar van stephan73
Nogal aparte film, die vervreemdend werkt. Zoals de op de VHS gebruikte Edgar Allen Poe quote laat zien, kom je er niet helemaal uit of het nou een droom is of werkelijkheid,
De effecten (zowel erg goede als zeer matige) zorgen voor een creepy sfeer en de acteurs doen erg hun best. Naast Brian Thompson zijn vooral Robert Tessier en Tom Dugan erg goed, in nogal maffe rolletjes.

Een aanrader, maar verwacht geen enorme harde / bloederige film!

avatar van zombie
Aangename verrassing. Nightwish is een soort kruising tussen Altered States en From Beyond. Het verhaal is helaas best slecht, maar de sfeer en de effecten waren prima.