A Lady Takes a Chance (1943)

Alternatieve titel: The Cowboy and the Girl

Western / Komedie

geregisseerd door William A. Seiter
met John Wayne, Jean Arthur en Charles Winninger

Molly J. Truesdale stapt op de bus naar het Westen om haar geluk te beproeven. De eerste stap is bij een rodeo, waar Duke Hudkins, de ster van de show, letterlijk en figuurlijk op haar valt. Duke en Molly hebben veel plezier, onder andere in het casino, en als Molly haar bus mist blijft ze bij hem. Ze moet maar eens een gokje wagen.

Aardige romantische komedie tussen de lomperik uit het westen (Wayne) die langzaam ontdooit en Jean Arthur, een meisje met manieren uit New York.
Het geheel speelt zich af ergens in de jaren '30, dus geen typische western-ingrediënten, behalve een indrukwekkend en massaal gevecht in een saloon met komische stunts.
De film blijft de gehele speelduur een goed niveau houden en wisselt romantiek en komedie op tijd af, zodat geen van beide elementen storend kan worden.