Anne Trister (1986)

Canada

geregisseerd door Léa Pool
met Albane Guilhe, Louise Marleau en Lucie Laurier

Na de dood van haar vader wil Anne ver weg. Zij verlaat haar vriend, haar moeder, haar studie aan de kunstacademie en haar geboorteland Zwitserland. Zij vertrekt naar Canada, waar zij twee mensen kent: Simon, een oude vriend van haar vader en Alix Moison, een kinderpsychologe. Zij is permanent op zoek naar confrontaties met het verlies en de grote leegte die zij met zich meedraagt. Van de mensen die zij ontmoet eist zij een immense liefde. De vormen en normen die haar beknellen probeert zij op te blazen door een gigantische muurschildering te maken in een lege hal.

Leuke naam!

vond hem persoonlijk niet super

Ik herinner me nog weinig van de film maar het nummer op het einde: De la main gauche is een van de mooiste liedjes ooit gemaakt.