Sugar Hill (1993)

Thriller / Drama

geregisseerd door Leon Ichaso
met Wesley Snipes, Khandi Alexander en Michael Wright

De broers Roemello en Raynathan Skuggs, de grootste drugsdealers in Harlem, hebben geen gelukkige jeugd gehad. Hun moeder overleed aan een overdosis toen ze nog erg jong waren en hun vader gaat gehandicapt door het leven sinds hij jaren geleden onder handen genomen werd door de bende van Gus Molino. Nog steeds bestaat er een vete tussen de beide clans, waar enerzijds Roemello en anderzijds Lolly Molino leiders van zijn. Roemello wil echter stoppen met alle duistere zaakjes en een normaal leven opbouwen met de mooie Melissa. Maar wanneer zijn vader hem vraagt zich te wreken en zijn beste vriend bovendien vermoord wordt door Lolly, staat hij voor een groot dilemma.

Aardige film. Wat de film zo vermakelijk maakt is het muziek. Een goed klinkende jazz. 3***

Trouwens deze film is geen actie maar meer een drama. Volgens mij is het ook bedoelt als drama.

Op IMDB staat: thriller/drama.

Het titelnummer van AZ is ook meesterlijk

De film viel veel beter mee dan ik dacht (heb de dvd gratis gekregen bij de droogkast dusja). Kvond hem behoorlijk goed. Veel spannende stukken, de harde realiteit die te zien is, ... Ook de muziek is goed, ookal is jazz niet bepaald m'n lievelingsmuziek.
***

avatar van sn@ke
Geloofwaardig , jazzy misdaaddrama met een paar erg sterke scenes ( scenes met moeder en vader ).

Het was wle een redelijke film, maar heb me ook wel verveeld bij deze film. Hij was niet altijd even intresant. 2,5*

kArIzMa_TuRk
weer een niet zo populaire Wesley Snipes film. Snipes heeft (zoals altijd) goed geacteerd.. verhaal was ook wel goed. * * * ½

Je pa helpt zichzelf en je moeder aan de harddrugs, waarna ma voor ogen van haar kids OD-t. Tja, logisch dat je dan drugsdealer wordt en je pa uiteindelijk via drugs omzeep helpt :-S
Sorry, de film viel me tegen...

Een van de slechtste films van Snipes.

Ik vond de film best wel aardig er zaten mooie stukken in. Ik ben wel van mening dat de film meer drama is dan een thriller.De muziek was zoals vaker gezegd is heel erg goed. Beeld van de film en geluid was ook redelijk. Ik vind de film 3,5* steren waard.

Vandernagel
Een mager dramafilmpie met goede muziek, maar dat was het dan ook. Matige dialogen en ditto acteerprestaties. Hoewel realistisch en hard, komt het bij mij niet zo aan door het onvermogen van de cast om dit over te brengen.

2,5 sterren

avatar van sinterklaas
Slecht was ie niet hoor. Mooi wegkijkfilmpje met Snipes van toen. De sfeer zit er goed in en het word overgoten met zalige Jazz-deuntjes. Het verhaal is ook mooi opgezet en het acteerwerk is ook prima. Soms zaten er ook tedere stukken in van oa dat die moeder in het begin aan een overdosis sterft en dan aan het eind van de film de vader

Voor 1 euro absoluut geen miskoop. Je krijgt voor die prijs toch wel een hoop op je bord met suikerheuver

Dat twist aan het einde had niet gehoeven.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een degelijke film!
Wesley Snipes acteerd als gewoonlijk weer prima.. en ook de rest van de cast doet het lang niet slecht..
2 uur is misschien telang voor zo film als deze.. 90 min had beter geweest..
Het eerste uur komt langzaam opgang.. maar het 2de uur is een stuk beter!
3,5 sterren.. een film die toch net iets boven het gemiddelde uitkomt..

avatar van Nathan013
goede film

avatar van aburex
Ditis echt geen film voor Wesley Snipes. Snipes is een actie-acteur en hoort niet thuis in een drama. De fiilm is veel te traag opgebouwd en duur bovenen veel te lang. Heb me op sommige momenten echt verveeld.
Toch 3* omdat ik een fan ben van Snipes

avatar van carlak
bizar slecht. om aan te geven dat iets in het verleden speelt gaan we naar zwartwit... beetje banaal en we zijn niet allemaal blonde kijkers... ook heel slecht geacteerd.

avatar van ChrisM
Ideale Double Bill met New Jack City