Grand Champion (2002)

Familie

geregisseerd door Barry Tubb
met Jacob Fisher, Joey Lauren Adams en Emma Roberts

De 12-jarige Buddy doet samen met zijn stier Hokey mee aan een kampioenschap waarbij de mooiste stier uitgekozen wordt. Op het kampioenschap weten ze de eerste prijs te winnen. Om zijn familie te helpen besluit Buddy Hokey voor een groot geldbedrag te verkopen. Buddy verneemt dat de koper Hokey wil slachten en is ontroostbaar. Hij besluit Hokey te redden.

avatar van jumpstylemovie
Wat een onbekende film zeg. Ach ja, het is ook niets speciaals en ontzettend cliché. Acteerprestaties zijn núl en die zogenaamde rollen van Bruce Willis en Julia Roberts duurden tesamen nog geen 2 minuten. Voorspelbaar of niet, het is best vermakelijk.

Low budget. 2*

Adams blijft heerlijk, maar verder is het een hoop braaf gedoe...

avatar van Phantasm
Leuk om een keertje gezien te hebben, redelijk vermaak.

avatar van tommykonijn
Grand Champion is een aardige familiefilm. Ja, de film is Low Budget en daardoor niet altijd even spectaculair maar dan kan een film imo nog steeds vermakelijk zijn. En dat was deze ook. Niet alle scenes overigens. De familiemomenten worden, vooral in het begin van de film, een beetje knullig in beeld gebracht. De lach van een van de kinderen was ook hoorbaar 'nep' om het zo maar te noemen. Voor de rollen van Bruce Willis en vooral Julia Roberts hoef je het niet te doen want die zijn heel klein, maar wel aardig om te zien in zo'n kleine productie. Het is over het geheel geen speciale film, maar dat had ik ook wel verwacht. Maar sympathiek acteerwerk, een leuke koe en een redelijk gezellig sfeertje zorgen nog best voor een vermakelijk filmpje. 2,5*