• 8.344.342 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Keith Gordon

Met onder meer: Billy Crudup, Jennifer Connelly en Molly Parker

Plot Waking the Dead

"Sometimes love has a life of it's own."

Fielding Pierce leeft het leventje van een politicus in wording: hij dient in de kustwacht om Vietnam te vermijden, en in 1973 start hij z'n rechtenstudie. Hij wordt verliefd op Sarah, wiens leven in het teken staat van het helpen van anderen. Helaas wordt ze gedood in een explosie. Negen jaar later wordt Fielding ineens overspoeld met gedachten over en visioenen van zijn verloren liefde.

image

Juliet Beck

Angelo Bertelli

avatar van Jordy

Jordy

Zeker niet slecht, maar toch net geen aanrader...

Paar mooie momenten, leuk geacteerd, en de film is op een mooie manier voor verschillende uitleg vatbaar... maar ik vond het allemaal nét niet boeiend genoeg voor 3 sterren

2,5 * dus

stinissen (crew films & series)

Middelmaat

avatar van Stephan

Stephan

De film kon mij wel boeien. Het thema van obsessieve liefde is door de schrijver van de roman (Scott Spencer) vaker gebruikt. Endless Love is ook zo'n verhaal van hem dat danig werd verkracht in de filmversie. Deze film staat meer in contact met de psychologie van hoofdpersoon Fielding en dat hebben ze mooi en gevoelig gedaan.

*** 1/2

avatar van Redlop

Redlop

Mee eens! Prachtige film vond ik het persoonlijk. Goeie acteerprestatie van vooral Jennifer Connelly. Wat mij betreft een aanrader. 4*

avatar van Marker_051

Marker_051

Vond het ook een prachtige film, alleen was het verhaal een beetje te amerikaans. Als je daar echter doorheen kan zien is het echt genieten.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Een mooie emotionele ("haunting") love-story in thrtillervorm. Het laatste deel kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.

*3,5*

avatar van Melvin Udall

Melvin Udall

Crudup en Connelly zijn erg op dreef in dit niet alledaagse liefdesdrama over mensen die hun dromen najagen en elkaar daardoor verliezen. Connelly laat zien dat ze meer is dan een mooie verschijning en legt hier de basis voor de rollen die ze later zou krijgen. De voelbare click tussen beiden maakt het verdriet des te groter. De grens tussen visioenen en werkelijkheid, de manier waarop dit in beeld komt en gespeeld wordt sprak me erg aan.

avatar van james_cameron

james_cameron

Crudup en Connelly zijn beiden uitstekend in dit verder wat middelmatige drama. Qua verhaal heeft de film weinig om het lijf en het heen en weer springen in de tijd komt de inleving in de personages en de emoties niet ten goede. De dromerige sfeer is raak getroffen, maar qua dialogen, camerawerk en muziek deed het me niet veel.