El Precio de un Hombre (1967)

Alternatieve titels: The Bounty Killer | The Ugly Ones

Spanje / Italië
Western

geregisseerd door Eugenio Martín
met Tomas Milian, Richard Wyler en Mario Brega

De ontsnapte bandiet Jose Gomez vlucht voor premiejager Luke Chilson naar zijn geboortedorp. In het begin beschermen zijn dorpsgenoten Gomez, maar al snel ontdekken zij dat hij veranderd is. Gomez is inmiddels een gevaarlijke bandiet en het is maar de vraag hoe lang zijn dorpsgenoten hem de hand boven het hoofd zullen houden.

In Duitsland redelijk goedkoop te koop.

Diesel
Mooie poster..

Maar is ie ook de moeite waard Wouter?

Moet 'm nog zien. Zo heb ik nog heel veel dvd's liggen...

Okay, jammer, maar de reden is nooit vervelend natuurlijk.

avatar van CdeJ
Aardige spaghetti,1e western rol van Milian dacht ik.Hij speelt niet onaardig.Verhaal is mager zoals veel spaghetti's,maar het draait vaak om sfeer en die is er.
De muziek is vaak vrij bepalend daarin ,en die is hier goed,mooi deuntje met veel blazers.Komt wel wat vaak voorbij,maar niet storend.
De engelse dub is niet altijd even goed te verstaan helaas,verschilt wel per acteur.
Italiaans met engelse subs was beter geweest,maar die heb ik nog niet ontdekt.
Al met al de moeite waard om eens te checken.

avatar van thunderball
Deze daarnet zitten kijken op de R1 dvd van Wild East.

Viel wat tegen. Kijk graag naar films met Milian, maar bij deze film leek hij zich nog al in te houden, geen geschmier of overdreven gebaren, maar een vrij timide rol, al hoewel hij dit maal ook gewoon een complete psychopaat weet neer te zetten.

Film was wat al te braaf en leek in vele opzichten meer Amerikaans, dan een volbloed Spaghetti western, hoewel ook nu weer diverse bekende tronies uit dit genre de revue passeerden.
Het zwakke zat hem er vooral in dat de zogenaamde good guy wel een erg saaie braverik was, die nou niet echt indruk maakte en ik daardoor eigenlijk meer op de hand van Milian was.

Verder wel nog een sprankelende en prachtige Halina Zalewska (ook bekend als Ilya/Ella Karin), die je met haar grote priemende kijkers zo het scherm in lijkt te willen lokken. Wat een prachtige dame!

Voor de rest aardige finale, maar in totaal toch te traag, te gewoon en te doorsnee.

Met moeite een mager zesje, ofwel 3 sterren.