De Stand van de Zon (2001)

Alternatieve titel: The Eye of the Day

Nederland / Indonesië
Documentaire

geregisseerd door Leonard Retel Helmrich

De Stand van de Zon is een film over het dagelijks leven in Indonesië. Na een bewind van tweeëndertig jaar moest Soeharto in 1998 aftreden als gevolg van een voortwoedende crisis. Het was het begin van een woelige periode die in Indonesië de Reformasi genoemd wordt. Sindsdien gaan de aanhoudende politieke veranderingen in Indonesië gepaard met opstanden, armoede en onzekerheid. Tweehonderd miljoen Indonesiërs hebben daaronder te lijden. Zo ook de hoofdpersonen uit De Stand van de Zon: de 60-jarige vrouw Rumidjah en haar zonen Bakti en Dwi.

dragje
Derde film moet nog toegevoegd worden *tip* derde film van de drieluik heeft de belangrijkste prijzen op de IDFA in de wacht gesleept.

Staat er al op hoor: Stand van de Sterren (2010)

avatar van tycho.tp
Weet iemand waar ik dit eerste deel kan bekijken?

O.a. te koop bij BOL.