Dedication (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Justin Theroux
met Billy Crudup, Tom Wilkinson en Mandy Moore

Een kinderboekenschrijver (Billy Crudup) wordt door zijn uitgever (Bob Balaban) gedwongen zijn gewoonlijke samenwerking met een illustrator (Wilkinson) op te zeggen. In plaats daarvan moet hij samen gaan werken met een vrouwelijke collega (Mandy Moore). Dit verloopt echter niet vlekkeloos.

avatar van catweasel
Debuut van acteur Justin Theroux als regisseur. Het verhaal spreekt me niet echt aan maar Tom Wilkinson is een groot pluspunt.

avatar van KW2
KW2
Trailer ziet er goed uit, wordt wel wat, deze film..

avatar van henkula
Leuke film hoor, Billy steelt de show, het had allemaal wat beter gekunt, maar ja, er kloppen wat dingetjes niet, om dat gat te dichten zou het toch eerder meer een drama worden dan een romantische film.

avatar van queenie
Wat een saaie film. Ik heb hem niet afgekeken. De film begint erg langzaam en komt niet op gang. 1*

wat een tegenvaller. had er meer van verwacht ook doordat Mandy Moore er in speelde. traage saaie film. 1.5* omdat Mandy Moore er in speelde en opdat het acteerprestatie goed waren.

Wat een vreselijke butfilm dit. Ik heb hem na een uurtje uitgezet. Ik kon het echt niet aanzien. Het is helaas niet mogelijk negatief te stemmen, anders zou ik dat doen. Zonde van mijn tijd.

avatar van Ricky Roma
Mensen dachten hier een A Walk to Remember 2 te zien denk ik als ik de lage scores zo bekijk. Het is dan ook totaal het tegenovergestelde van AWTR. Waar je bij AWTR 90% romantiek had en 10% drama, heb je bij Dedication helemaal het omgekeerde.

Film is best goed, begin duurt echt heel lang want na 45 minuten begint het verhaal eigenlijk pas. Maar acteer prestaties zijn wel goed, Billy Crudup speelt het heel goed. Het enige minpunt in het verhaal is dat het heel traag begint.

avatar van Norma
Aardig filmpje waarin Crudup overtuigend een -in eerste instantie- onsympathieke, contactgestoorde persoon neerzet. Zijn onvermogen om normaal te functioneren levert een aantal grappige en schrijnende momenten op. Wilkinson is (ik zou bijna zeggen uiteraard) uitstekend als collega en mentor, maar heeft helaas maar weinig screentime en zijn wat merkwaardige rol voegt naar mijn idee niet veel toe. Moore is flets en meer dan een pruillip of gekwetste blik komt er niet uit; ik had in haar plaats liever een goede actrice als bijvoorbeeld een Evan Rachel Wood gezien, dat had het geheel behoorlijk wat op kunnen halen.

Als variant op de romantische komedie niet verkeerd, als drama niet helemaal geslaagd door het simpele cliché einde en de aanwezigheid van Moore.

avatar van tal1b
hij kwam idd langzaam opgang, maar vond hm in het geheel erg goed!
de manier dat billy met pijn en moeite moet toegeven, is brilliant gespeeld!

avatar van pietpuk
De film heeft zo zijn momenten, maar er had veel meer ingezeten.

Zou deze film eens graag willen zien maar vind hem nergens

avatar van bellaatje
Innemende film. Bleef boeien door orginaliteit.