Männer Wie Wir (2004)

Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Sherry Hormann
met Maximilian Brückner, Lisa Potthoff en Dietmar Bär

In het kleine dorpje Boldrup woont Ecki. Hij is keeper bij het plaatselijke voetbalelftal. Als hij door een schwalbe van een tegenstander in de laatste minuut een penalty tegen krijgt en zijn teamgenoten er per ongeluk achter komen dat hij homo is, wordt hij uit het team gezet. Ecki zint op wraak en gaat met zijn oude teamgenoten een weddenschap aan. Ecki heeft vier weken de tijd om een team dat louter uit homo's bestaat samen te stellen om tegen zijn oude team te laten spelen. Op zoek naar nieuwe teamgenoten reist hij af naar Düsseldorf, waar zijn zus woont.

avatar van erreper
moest wel lachen om de trailer... ben benieuwd!

VideoDetective.com - Guys And Balls Preview

Coming out with a twist. De grap is: hoe stel je een voetbalteam samen dat bestaat uit homo's? Geen gemakkelijke opgave wanneer je uit een of ander dorp komt. Buiten Ecki om sluiten zich uiteindelijk onder andere 2 Brazilianen aan, 3 mannen uit de leer- en motorscene, een Turkse jongen uit een kebab-zaak (niet direct voor de hand liggend, maar goed gevonden voor de integratie) en een verpleegkundige (was te verwachten). Relatieproblemen van allerlei aard passeren nog de revue voordat het (te verwachten) happy end volgt.

Voorspelbaar, maar leuk uitgevoerd. Vrolijke soundtrack en gezellige kleuren. En wat is Duits toch een heerlijke taal, de 'schwühle-mopjes' van dat dorpsoudje, geniaal! 4*

Aardige film die clichées op een hilarische en plezierige wijze aan de orde stelt.

Een aantal recensenten vonden deze voetbalkomedie clichématig en vlees noch vis, vooral omdat de gays hoofdzakelijk te vinden zijn in donkere clubs en leer dragen. Maar zoals ik hieronder reeds vermeldde komen de dooddoenders en vooringenomenheden wel op een plezierige, sympathieke en hilarische manier aan de orde, ook al is het onschuldig. En de cast is leuk.

avatar van Marvinleeaday
Aardige duitse komedie. waar het homo zijn er wel erg dik oplegt, maar luchtig wordt gebracht. En, oh ja, ik heb ook best nog wel gelachen en daar ging het om. Ruim voldoende dus.

redelijke komedie met een kleine rol van Dietmar Bär ( Tatort) als de vader.

avatar van SimonV
Film met weinig verassingen, zowel qua plot, acteer- en camerawerk. Enige originele is de nichterige allochtoon die volledig door familie geaccepteerd is. Veel verhaallijnen die elkaar kruisen en toch met rust laten. Voorspelbaar, maar vermakelijk genoeg voor 3 sterren.