Gods of Egypt (2016)

Verenigde Staten / Australië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Alex Proyas
met Nikolaj Coster-Waldau, Brenton Thwaites en Gerard Butler

Set, de genadeloze God van de duisternis, heeft de troon van Egypte overgenomen en heeft het eens vreedzame en welvarende rijk veranderd in een grote chaos. Weinigen durven het op te nemen tegen hem. Een jonge dief, wiens geliefde gevangen is genomen door hem, tracht met behulp van de god Horus Set te onttronen en te verslaan. Horus is echter niet meer machtige god die hij ooit was.

avatar van woeler82
In het begin dacht ik , wat een flut film , miskoop van de maand.
Maar ik was moe en heb na 20 min afgezet
Vandaag heb ik hem toch herzien , helemaal super is die niet maar verveeld heb ik me niet, een knappe voldoende omdat ze toch veel moeite hebben gedaan aan de klederdracht

avatar van Shadowed
Proyas weer.

Niet echt zijn beste film in visueel niveau, maar Proyas heeft me zelden weten te overtuigen met zijn special effects. Zijn andere films werden onder andere gered door het betere verhaal, maar daar is hier eigenlijk weinig van terug te zien.

Sommige scenes zijn dan wel weer leuk om te volgen, en de film kent absoluut genoeg spektakel om je een beetje geboeid te houden. Proyas rekt zijn speelduur onnodig lang uit tot 127 minuten terwijl dit ook 105 minuten had kunnen duren.

Prima acteerwerk door Butler als de god, maar niet echt een rol die hij nu vaak speelt. Geen enkel iemand valt echt op erin, visueel af en toe mooi maar niet altijd en een redelijk boeiende speelduur. Ik heb me vermaakt, maar niet veel meer.

avatar van Oceanvolta
Ik doe het bijna nooit maar deze film heb ik na 40 minuten (nog lang volgehouden) afgezet. Ik kan best tegen een belachelijk verhaal (het is tenslotte fantasy) maar tegen deze belachelijk slechte special effects (CGI) kan ik niet. De acteerprestaties zijn ook abominabel. Wangedrocht.

avatar van Timecop
Best goed vermaak. Butler altijd goed.

Aardig om naar te kijken, maar niet meer dan dat. Grafisch best ok. Kleding, decors, locaties zagen er best goed uit. Maar de casting was niet altijd even goed geslaagd. En het verhaal had plotholes waar een sterrenstelsel in verdwijnt.

avatar van Bakema NL
Prima film die doet wat het moet doen, vermaken. Nergens doet het onder voor de gemiddelde Marvel film, die schromelijk overschat zijn.

Extra punten voor het schijt hebben aan al die sjw onnozelaars en cuckolds die oh zo liever 'echte' Egyptenaren hadden gewild. Alleen daarvoor al verdient deze film alle lof.

Prima film, heb me wel vermaakt
Best een aanrader als je van dit genre houdt

avatar van nadrin
Visueel soms heel goed maar ook met zwakke scènes. Verhaal vraagt teveel uitleg om het enigszins te laten kloppen. Maar toch net voldoende om uit te kijken

Het verhaal is niet echt bijster goed, maar de speciale effecten en de kostumering maken veel goed.
Ook de locaties en decors zijn soms adembenemend.
De cast doet het redelijk goed.
Kortom een actiefilm die zich afspeelt in het oude Egypte, goed voor 2 uur vermaak.

Beetje langdradig wel mooie graphics. Liefdesverhaal niet meeslepend. Wel mooie rol van Butler als slechterik. Andere auteurs zijn mij onbekend. Soundtrackliedje typisch Egyptisch. Doordeweeks avonturenfilm.

avatar van Bassie83
Best aardig voor een fantasy film.
Speciaal effects zijn van redelijk niveau dat het net door de beugel kan. Gerard Butler als schurk maakt de film de moeite waard om te kijken.
Verhaal wel minder, beetje van de hak op de tak.