Der Unfisch (1997)

Oostenrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Dornhelm
met Maria Schrader, Eva Herzig en Andreas Lust

De kermisexploitant Roberto heeft met zijn opgezette walvis veel gereisd. In een afgelegen Oostenrijks bergdorp overlijdt hij aan een hartaanval. De 'reuzenvis' blijft midden op het dorpsplein staan tot de erfgenamen zijn gevonden. Sophie Moore (Maria Schrader), Roberto's nichtje, blijkt de enige erfgename. De walvis blikt over magische eigenschappen te beschikken; een ieder die met Sophie de liefde bedrijft in de buik van de walvis, mag een wens doen...

kappeuter (moderator)
De film heet Der Unfisch, omdat de walvis een zoogdier is en geen vis.
De film was de Oostenrijkse inzending voor de Oscars.

FisherKing
Apart dat men dat in Korea wel waardeert. Mooie maar vage stills. en ik vind het er erg nep uitzien.

kappeuter (moderator)
De film won de Citizen's Choice Award (publieksprijs?) op het Puchon International Fantastic Film Festival in Zuid Korea. Dat is waarschijnlijk de/een reden van de dvd-release.

Coco111
waarom heeft ie een koreaans poster :O

kappeuter (moderator)
Bij toevoeging was dat volgens de toenmalige posterregels toegestaan. Er was toen blijkbaar ook geen Duitse poster te vinden.
Ik heb een still geplaatst.

avatar van Alastor
Duitse poster gevonden en geplaatst.