Das Merkwürdige Verhalten Geschlechtsreifer Großstädter zur Paarungszeit (1998)

Alternatieve titels: Love Scenes from Planet Earth | The Strange Behaviour of Sexually Mature City Slickers at Mating Season

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Rothemund
met Cosma Shiva Hagen, Ann-Kathrin Kramer en Christoph Waltz

Op de laatste dag van zijn leven wil de gefrustreerde schrijver Charly (Christoph Waltz) nog even flink de bloemetjes buitenzetten. Hij steelt de Ferrari van zijn baas en ontmoet Cornelia en Hulde. Sven verstopt, op advies van zijn vriend Jimmy, het kind van Manuela, om meer indruk te maken bij de vrouwen. Jimmy wil bij een mambo-feest dichter tot Peter geraken, maar Birgit is hem voor.

FisherKing
De film schijnt nog veel warriger te zijn dan het plot(je).

Een user op IMDB : No summary can do justice to the many plot convolutions of this film, which are very entertaining.

Toch wel benieuwd dan.

sydney
Klinkt wel erg vaag ja! Maakt mij ook wel benieuwd.

sydney
Owww, de film is zelfs zaterdag op tv. Kan bijna geen toeval zijn.

FisherKing
idd

bram_stuckinaday
haha alleen die poster al... een poging tot bekijken waard.

sydney
De film was wel grappig op momenten, maar het zit in elkaar als los zand. De rode draad moest de liefde zijn. Ik vond het allemaal meer dan toevallig. Zelfs ik geloof dit niet meer.

Vaag gedoe met die paus overigens...

Vermakelijke film met een aantal zeer geslaagde grappen en zeer degelijk acteerwerk. Erg samenhangend was het inderdaad niet, maar dat mocht de pret niet deren. 3,5*

Grappige mozaïekfilm waarin de verschillende segmenten op subtiele wijze in elkaar passen. Alleszins geslaagd regiedebuut van Marc Rothemund (Sophie Scholl - Die Letzten Tage).