Hasards ou Coïncidences (1998)

Alternatieve titel: Chance or Coincidence

Frankrijk / Canada

geregisseerd door Claude Lelouch
met Alessandra Martines, Pierre Arditi en Marc Hollogne

De film gaat over reizen; Miriam gaat met haar nieuwste aanbidder - met een camcorder als derde oog - naar Canada, Mexico, de VS en Zuid-Europa op zoek naar oa ijsberen, duikers en ijshockeyers.

avatar van Bombong
Films van Claude Lelouch stijgen meestal niet uit boven het niveau van gemiddeldheid, maar de man heeft een belangrijke pré: hij is getrouwd met Alessandra Martines, de actrice met de mooiste ogen en glimlach deze zijde van de oceaan. Martines speelt in deze film zelfs de hoofdrol en dat maakt het aanzien daarom meer dan waard. Helaas is daarmee alles gezegd, want ook dit blijkt weer een gemiddelde affaire. Er zitten mooie stukken in, maar het maakt allemaal een wat rommelige indruk. En de dialogen zijn nogal slap. Nou moet ik wel zeggen dat ik de film Duits nagesynchroniseerd heb gezien, dus een defintief oordeel valt moeilijk te vellen.