Home (2016)

3,61

Belgiƫ

geregisseerd door Fien Troch
met Sebastian Van Dun, Karlijn Sileghem en Jeroen Perceval

Kevin is een 16-jarige puber die net vrijkomt uit een gesloten instelling. Omdat thuis wonen geen optie meer is, trekt hij in bij het gezin van zijn tante. Zal zijn nieuwe omgeving hem redden en terug op de rails krijgen? Of gaat hij finaal uit de bocht?

51 BERICHTEN 7 MENINGEN
Bij Fien Troch:

Fien Troch is begonnen met de opnames van haar nieuwe film Home!
Nico Leunen over Fien Troch - YouTube

De. Nieuwe. Fien. Troch.

avatar van sonyjh

Zeer benieuwd. Fantastisch team: Fien Troch en Nico Leunen

kappeuter (moderator)
Vanaf 23 maart 2017 in de bioscoop (Cinéart)

Masterpiece!

avatar van John Milton

Ik kan uit de trailer nog niet zoveel opmaken (behalve een enorme hoeveelheid onderhuidse spanning), maar we vertrouwen er maar op, Verhoeven.

Nog 7 maandjes slapen. Nog een Fien Troch die je aan zou raden als kennismaking? Kid heeft de hoogste waardering op MM, is dat een goed begin?

avatar van Verhoeven
Volgende maand ook te zien in Gent. Zou haar werk chronologisch benaderen. Het is mijn favoriete regisseuse geworden. Groots auteur.

Ben zeer benieuwd naar de nieuwste film van Fien Troch.

Door de namen van Nico Leunen en Johnny Jewel bij deze film terecht gekomen, maar ga binnenkort de rest van haar werk maar eens aanschouwen. Ziet er interessant uit.

avatar van Verhoeven
Voor het geval je het nog niet wist. Nico Leunen is de man van Fien Troch. Beiden heb het vak 'geleerd' van de vader van Fien. Wat mij betreft de belangrijkste editor uit de Benelux. Hij heeft zo ongeveer in zijn eentje de Belgische film - in het bijzonder de Vlaamse - naar een hoger plan getrokken.

Johnny Jewel met zijn score altijd + 1. Wellicht heeft de "delay" van zijn album Dear Tommy hier mee te maken gehad. Voor mij ook wel een hoogtepuntje, 7 maanden slapen is redelijk lang (:

De gehele soundtrack staat inmiddels online (spotify). Klinkt bijzonder fraai!

Verhoeven schreef:

Dank nog voor deze toevoeging. Interessante achtergrond info

Heb nog wat stukjes over Home gelezen, en het maakt me nog veel enthousiaster. Heb sowieso wel een beetje een fetish ontwikkeld voor het gebruik van amateur beelden in films denk ik....

Mooi interview met Fien Troch in de Knack Focus van afgelopen weekend. Waar een groot stuk van het magazine gewijd werd aan het Film Fest Gent.

Man wat kijk ik al uit naar haar volgende werk. Opnieuw fantastische film!!

avatar van starbright boy
Het duurt nog even voor dit in Nederland gaat draaien en Vlaamse films zijn hier heel zelden succesvol. Maar als er een Vlaamse film een hit zou moeten worden is het deze wel. Zeer grote aanrader.

Release is België zou voor januari 2017 zijn.

avatar van Seam

Projectje klinkt me niet zo bijzonder en ik ben ook niet bekend met Troch, maar die score... Wow, dit moet ik in de gaten houden.

avatar van de grunt

Ik mag lijen dat deze op Blu-ray komt.

avatar van timmienoelie
Zo, die komt even hard binnen..

Ik was weggeblazen, even geduurd voor ik er weer bij was. Heavy shit, deze film, meer volgt later.

avatar van Prinz
PA-TAT

avatar van Zjokke
Aangenaam verrast door deze nieuwe van Fien Troch. Waar haar vorige film, Kid, nog te stilistisch was om te beklijven is deze echt wel "in your face". Mooi portret van jongeren en hun verknipte relaties met hun ouders.

Waar hebben jullie deze film al kunnen bekijken?

Thrillzor schreef:
Waar hebben jullie deze film al kunnen bekijken?

België, vermoed ik.

avatar van Mac Hammer Fan
Zware kost, geserveerd in een onaantrekkelijke beeldratio 1:1 en soms zelfs nog meer zwart. Kon mij maar matig bekoren, maar vele kijkers in de nokvolle zaal - het was een première in aanwezigheid van de regisseur - waren wel enthousiast. Dus geef ik grif toe dat mijn mening subjectief is.

avatar van FinkPloyd
Een film van internationale klasse, zo worden er niet veel gemaakt in België.
De film won eerder de prijs voor beste regie in Venetië in het zijprogramma ‘Orrizonti’, het is makkelijk om te begrijpen waarom.

Welkom in een wereld van afwezige vaders en kuisende moeders. Waarin jongeren op zichzelf zijn aangewezen (of worden geacht problemen van hun ouders voor hen op te lossen), terwijl de volwassenen een heel enge definitie hanteren van 'een goed gesprek'.
Tegelijkertijd worden de jongeren zelf met een warme blik en erg naturel in beeld gebracht. Geloofwaardig en herkenbaar.

Gus Van Sant meets Larry Clark, Elephant (of Paranoid Park) meets Kids (of Ken Park).