Dirty Grandpa (2016)

102 minuten / 109 minuten (unrated)

geregisseerd door Dan Mazer
met Zac Efron, Robert De Niro en Julianne Hough

Enkele dagen voor zijn huwelijk krijgt Jason Kelly de taak zijn grootvader Dick, een voormalige generaal van het leger, naar een gemeenschap voor gepensioneerden te brengen. Dick vindt dat zijn kleinzoon gaat trouwen met een ongeschikte vrouw. Gedurende hun reis raken de twee in allerlei problemen tijdens bezoeken aan kroegen en studentenfeesten.

avatar van Noodless
Leuk filmpje die inderdaad heel wat platte humor brengt en soms er gewoon helemaal over, maar toch weet te entertainen tot het einde. Dit is vooral dankzij de hoofdacteurs waarbij vooral De Niro als oldtimer zich in zijn sas voelt. 6/10

avatar van Elchapo
Ik heb me rotgelachen met deze film,de niro is toch echt geweldig !!! Natuurlijk geen hoogstaand verhaal but who cares........grappen plat en vulgair,yeah that's me....4 stars....

avatar van TheManInBlack
Erg genoten van deze film samen met mijn vader, we kwamen niet meer bij van het lachen. In de meeste komedie films die ik heb gezien kon ik niet zo gauw lachen om de grappen maar bij deze wel!

avatar van mnrk
You're the one that's going to have to watch out. You might get Oreo'd. .... Oreo'd?
That's when two black guys fuck a white guy. You're the cream in the middle.

Dit was gewoon een leuke en grappige film van Dan Mazer...

Het verhaal is natuurlijk niet zo bijzonder maar de heerlijke flauwe humor en grappen en vuile praat zorgt gewoon voor een leuke film die lekker weg kijkt...

Zac Efron en Robert De Niro zijn in deze film een leuk duo die elkaar prima aanvullen...

Redelijke film over een jongeman die zijn opa naar Florida moet brengen na het overlijden van zijn oma. Qua verhaal stelt het allemaal niets voor en ook de humor is nogal banaal. Maar er valt uiteindelijk toch meer dan genoeg te lachen, wat grotendeels ten verdienste is van de uitstekende casting die hier gewoon goed werkt.

avatar van Jokkie
Ik heb me kapot gelachen. Wat een heerlijke film

avatar van horizons
Aangezien het de bedoeling van de film was een komedie te zijn was lachen voor een positief resultaat een vereiste.
En dat is de film gelukt.

Af en toe erg flauw en puberaal maar Zefron, DeNiro, Deutch en Plaza trekken de film er goed doorheen.

avatar van mikey
Soort van Scent of a woman rip off nu met veel onderbroekenlol van de eeuwige grappen die je in dit soort films tegenkomt. Grappen zijn trouwens tamelijk smakeloos gebracht en hebben weinig impact.

Wat is de laatste echt goede film waarin DeNiro heeft gespeeld? Acteert de laatste jaren alleen maar in matige werkjes als dit. Jammer!

DSZ86 schreef:

The Comedian (2016) is zeker niet verkeerd en 'DeNiro-waardig'.

Nog niet gezien, maar de 5.7 IMDB score lijkt mijn standpunt te onderschrijven...

avatar van K. V.
Deze komedie eens geprobeerd en het was niet echt humor van de bovenste plank en ook niet echt het meest originele verhaal, maar keek toch vlot weg.
De cast deed het zeker niet slecht en verder zag de film er prima uit.
Geen must-see, maar ook niet super slecht.

avatar van tudeleruudje
Vanavond gezien, ik vond hem geweldig bij meerdere scène gehuild van het lachten.
Dat is voor mij het doel van een lachfilm, het verhaal zal me ruk zijn zolang het doel maar word bereikt.
Ik besef wel dat deze humor niet voor iedereen is weggelegd, mijn vrouw vond er niets aan wanneer ik weer eens de slappe lach kreeg, dit was bjina de hele film het geval.
Ik begrijp heel goed wanneer mensen deze film een 0,5 geven, kwestie van smaak/type humor.

avatar van IH88
“Party till you're pregnant!”

Film van een bedenkelijk niveau. Soms leuk, maar vaker pijnlijk ongrappig. De acteurs hebben er zin in en dat zorgt ervoor dat de film nog een beetje het aanzien waard blijft. Dat De Niro voor dit soort rollen kiest is jammerlijk, maar de man is als weduwnaar die wel weer zin heeft in een verzetje na de dood van zijn vrouw het lichtpuntje in een voor de rest matige cast.

Efron, Deutch, Plaza… Het houdt niet over. Alleen Mantzoukas heeft nog wel een geinige rol. De avonturen die Efron en De Niro tijdens Spring Break beleven hebben hun vermakelijke momenten, maar vaker gaat het ver over het randje van wat nog als humor kan worden beschouwd. Daar kan zelfs De Niro niets aan veranderen.

avatar van RebbelDebbel
Walgelijke film, maar enorm gelachen!!!
Helemaal niet mijn genre maar soms heb je wel eens zin om niet te hoeven nadenken en dat lukt bij deze film prima.
Er waren hilarische momenten. Ook tenenkrommende trouwens, maar alles bij elkaar heb ik me prima vermaakt.
En Zac Efron is leuk om naar te kijken....

avatar van Captain Pervert
Ik had matige verwachtingen maar man man man, wat zat ik verkeerd. De film redt zichzelf door geen enkele grens te stellen aan wat dan en het taalgebruik is smeriger dan Seth Rogen en Jonah Hill bij elkaar. Er wordt met geen enkele rating rekening gehouden - gewoon gáán.

Het is een haast hallucinante ervaring om Robert de Niro - een alom gerespecteerd acteur - zoveel scheldwoorden te hoeven gebruiken, maar het werkt goed. Er is veel chemie tussen hem en Zac Efron en hun doldwaze avonturen vervelen geen seconde.

4 sterren

avatar van Captain Pervert
1 groot kritiekpunt op de film heb ik wel.
Net als bij Mannenharten (2013) is de hoofdpersoon niet zo blij met zijn voorgenomen huwelijk met een mooie, maar afstandelijke carrièrevrouw. En wederom is het alternatief het ab-so-lute tegenovergestelde: een hippie.
Even met elkaar in gesprek gaan, om te zeggen dat je wat meer vrijheid wilt in je relatie, nee hoor, gewoon een romance met een hippie beginnen.
Uiteindelijk zegt hij een bizar goede baan vaarwel om met die okselhaar griet en haar stoner friends te gaan rondreizen als fotograaf . Ongelooflijk.

avatar van nathaniel177
Erg grappig! Verhaal is wat minder. Gewoon een vermakelijke film

avatar van El ralpho
Daytona Beach!

Dirty Grandpa begon erg leuk. maar werd hoe langer hoe flauwer met een ontknoping die je al van mijlenver aan zag komen. Op zich gebeurt dit bij 99% van de comedy's wel, maar als vervolgens ook het niveau van de humor steeds verder naar beneden zakt en de film richting het einde ook net wat teveel serieuze momenten heeft duurt ruim anderhalf uur toch wel erg lang.

Vond het ook wel apart dat De Niro zich liet lenen voor een comedy met dit bedenkelijk lage niveau, want vergeleken hiermee zijn titels zoals Malavita opeens meesterwerkjes.

El ralpho schreef:
Daytona Beach!

Afgaande op je profielfoto heb je zelf ook al de leeftijd van een Grandpa. Uit betrouwbare bronnen begreep ik tevens dat je ook behoorlijk Dirty bent!

Uitgezonderd een handvol grappige scènes, een door de bank genomen platvloerse komedie, die mij niet erg kan bekoren. Best pijnlijk om te zien dat Robert de Niro —met zoveel mooie filmrollen op zijn naam— in zoiets banaals terechtgekomen is.

avatar van Daan258
Verrassend leuke comedy.

Met niet al te hoge verwachtingen bekeken en het was zeker één van de leukere comedy's die ik laatste tijd gezien heb.
Ja het verhaal is vrij simpel maar desalniettemin heb ik erg kunnen lachen. De Niro en Zac Efron vond ik best een leuk duo samen. Normaal gesproken ben ik niet echt fan van Efron maar hier deed ie het niet verkeerd. Flauw is het af en toe wel maar ik kon het wel waarderen. Vooral Robert de Niro wist me echt behoorlijk wat keren goed aan het lachen te maken.
Al met al heb ik me echt heel goed vermaakt met dit werkje.

avatar van Alathir
Leuke comedy met best een aantal zeer geslaagde grappen. Natuurlijk verwacht je automatisch wel wat als je zowel Zac Efron als Zoey Deutch graag ziet spelen. Neem er dan nog De Niro bij en dan krijg zelfs in verwachtingen bij een Amerikaanse komedie. Ik denk wel niet dat ik De Niro al eerder in een komedie zag, maar hij bevalt me erg. Hij brengt het zalig en de humor is hier ook mijn ding. Vulgaire humor is een soort van humor dat ik erg grappig kan vinden als het goed wordt gebracht. Hier en daar is het uiteraard wat serieuzer of flauwer, maar al bij al zakt de film niet echt weg.

Toch is het verhaal verder nogal cliché met een wat standaard liefdesverhaal en het matige, voorspelbare einde. Hiervoor toch een punt eraf wat me op 3* brengt.

avatar van Kondoro0614
Wat een ontzettend slappe hap was dit zeg. Standaard Amerikaanse ‘tiener’ film met de oude DeNiro die nog hip wil overkomen en een Efron die zijn ego weer lekker naar buiten kan stoten door in de schijnwerpers te staan, zijn lichaam volop te gebruiken (wat ook mag) maar niet leuk over weet te komen. En natuurlijk, zoals ik al zei erg Amerikaanse viezigheid waar veel plas, poep en sex grappen over moeten komen. En als het eventjes nergens over gaat maken we maar weer een penisgrap. Nee, die tijd heb ik nu wel een beetje gehad en ik heb er al wel genoeg films van gezien.

Nee, deze film heeft helaas een te laag niveau bereikt dat mij verre van vermaakt heeft. Irritatie lag vooral erg op de loer en dat hield me toch wat meer van deze film af dan dat ik er daadwerkelijk van genoten heb. Acteerkunsten zijn nou ook niet helemaal wat ik gehoopt had, en het blijft allemaal maar flauwe soep en het kon me niet overtuigen.

avatar van Corcicus
Vrij hilarische komedie toch wel. Goeie grappen, onnozele situaties, gewoon lekker lachen.

avatar van boemboem27
gewoon grappig.
allemaal een beetje onderbroekenlol,maar dat mag de pret niet drukken.
leuk om "de Niro" weer in een comedy te zien.
maw leuk om gezien te hebben.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Het is vooral aan Robert de Niro te danken dat dit filmpje nog best leuk en vermakelijk is geworden! Hij heeft er duidelijk plezier in deze smerige opa neer te zetten.
Zac Efron ben ik persoonlijk niet echt een fan van, niet alleen wordt hij duidelijk overschaduwd door het acteertalent van De Niro maar hij lijkt ook nogal op de automatische piloot te acteren. Hier hadden tal van andere acteurs beter in geweest, maar goed.. het is gelukkig niet heel erg storend en de film kijkt makkelijk maar op alle vlakken ook voorspelbaar weg.

Slechste film ooit gemaakt ! Ondanks de niro.

humor; dan heb je toch echt het iq van een kip zonder kop

avatar van Metalfist
Well, I got news for ya. That's the only thing that's gonna be pulling out tonight

Er zijn altijd wel zo van die films waar je liever niet aan wilt beginnen, maar waar je eigenlijk niet onderuit kunt. Dirty Grandpa was er zo eentje van en het was eigenlijk vooral de aanwezigheid van Robert de Niro dat me hier nog over de streep trok. De man is wel wat van zijn klasse verloren en toch blijft het een acteur die ik wel graag bezig zie. Plus, ergens heb ik wel respect voor het feit dat hij zich van niets meer iets aantrekt en gewoon zijn eigen ding doet.

Waardoor hij dus in een film is terecht gekomen waar hij een weduwnaar speelt die vastbesloten is om a) een betere band met zijn kleinzoon te krijgen en (vooral) b) seks te hebben met een studente. Je weet perfect welke richting de film gaat uitgaan, de jokes zijn er af en toe compleet naast en toch... ik heb me hier echt nog wel mee geamuseerd. Er is gewoon iets met de vibe tussen kleinzoon en grootvader dat goed werkt en hoewel de nodige pis- en kakhumor niet gemeden wordt, is er ook veel dat wel werkt. Uiteraard moet er naar het einde toe nog de nodige clichés bovengehaald worden (al vanaf de eerste seconde dat Jason Shadia terug ontmoet weet je gewoon dat die twee samen gaan eindigen) maar dit soort films kan ik dat al makkelijker vergeven dan anderen. Verder is dit vooral gewoon veel puberale onzin en gaat Dirty Grandpa vaak lenen bij soortgelijke films. Dat is niet altijd een even goed idee, de twee agenten bijvoorbeeld zijn werkelijk tenenkrommend en hebben we al vele malen beter gezien, maar het tempo ligt hoog genoeg dat je daar niet aan stoort.

En laat ons eerlijk zijn: De Niro doet dit best nog wel leuk. Het is niet de eerste keer dat hij zich aan een komedie waagt, maar het is één van de weinige keren dat hij zo grofgebekt is. Het aantal 'fucks' is niet bij te houden maar het is vooral de interactie met Zac Efron die het de moeite waard maakt. Vraag me alleen af wat die nog gaat doen eenmaal zijn looks beginnen te slijten, een groots acteur lijkt het vooralsnog niet te zijn. Wel een toffe rol ook nog voor Aubrey Plaza (al geef ik toe dat ik sowieso wel een groot zwak voor haar heb) en ook Zoey Deutch geeft nog net dat beetje extra pit aan de cast. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Julianne Hough die vreselijk vervelend is. Beetje een tegenvaller ook dat Jason Mantzoukas weeral nagenoeg dezelfde rol speelt als altijd, de fun is er nu wel wat van af.

Misschien was ik in een goede bui, misschien is het gewoon een goede film, misschien is er nog een andere reden maar punt blijft dat ik hier aangenaam verrast door ben. De verwachtingen stonden weliswaar zo laag dat het alleen maar kon meevallen en dat heeft het dus gedaan. De tandem De Niro/Efron werkt nagenoeg over de gehele lijn en met Plaza en Deutch heb je nog een aantal toffe bijrollen. Veel hit & miss maar voor mij genoeg hits.