ad
  • 8.117.348 stemmen

On A Retrouvé la 7eme Compagnie! (1975)

Komedie / Oorlog | 90 minuten

Genre: Komedie / Oorlog

Alternatieve titel: The Seventh Company Has Been Found

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Robert Lamoureux

Met onder meer: Jean Lefebvre, Pierre Mondy en Henri Guybet

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 10 december 1975

Over On A Retrouvé la 7eme Compagnie!

De overlevenden van de zevende compagnie proberen naar Zuid-Frankrijk te vluchten. Ze worden echter opnieuw aangehouden en belanden bij een groep officieren die wachten op hun overbrenging naar het strafkamp Oflag.

imageimage

avatar van joe black

joe black

erg goed!!!! dat zijn de beste franse films ooit gemaakt, die drie. Alleen de Funes kan meespreken.

avatar van Mavuba

Mavuba

Inderdaad Joe Black. Classic deze! Ik moest vooral lachen om Jean Lefèbvre, maar het is een komisch groepje acteurs..

avatar van dikkenek

dikkenek

Ik heb de filma jaren geleden gezien....als er iemand is die ze heeft op DVD dan hou ik mij aanbevolen! Is erg grappig!

avatar van gi30171

gi30171

Zalig

avatar van Humphrey

Humphrey

Typische heerlijke Franse komedie(s), waar je eigenlijk nooit genoeg van krijgt. De drie films kunnen zich zeker met elkaar meten. 4*.

avatar van Betamax

Betamax

Net zo midstream als de eerste en de tweede.

Aardig verhaal maar supperleuk of heerlijk....nee.

avatar van Movsin

Movsin

Na enige jaren zullen de Fransen gedacht hebben dat er ook wel eens in een film de draak kon gestoken worden met WO II.

"La Grande Vadrouille" was daar een schitterend voorbeeld en ook deze "On a retrouvé..." is een komedie die heel veel plezierige momenten kent, zonder dat iemand er zich zou kunnen aan storen.

Jean Lefèbvre (m.i. een onweerstaanbare komiek), Pierre Mondy en Henri Guybet zijn de lolbroeken van dienst in een film die wel niet het niveau haalt van "La Grande Vadrouille" maar toch als zeer geslaagd grappig kan doorgaan.

avatar van Grin

Grin

• 2070 stemmen

Het duurde even voor mijn frank viel maar het personage Tassin wordt in deze film gespeeld door Henri Guybet (o.a. bekend van 'Rabbi Jacob') waar dat in de eerste film nog werd overgelaten aan Aldo Maccione. Van ver lijken ze wel een klein beetje op mekaar...