Francis of Assisi (1961)

Drama / Historisch

geregisseerd door Michael Curtiz
met Bradford Dillman, Dolores Hart en Stuart Whitman

Begin 14e eeuw. Als jongeman houdt Franciscus van vrouwen en vertier. Hij trekt samen met zijn nieuwe vriend Paolo ten strijde met de troepen die Assisi stuurt naar Sicilië. Tijdens de tocht hoort hij echter een stem die hem aanmaant terug te keren en op zoek te gaan naar zijn ware roeping. Bij zijn terugkeer in Assisi wordt hij echter als deserteur in de boeien geslagen en schiet hij er bijna het leven bij in.

avatar van Brix
Onverteerbaar trage en vooral zoutloze verfilming van het leven van Franciscus van Assisië.
Futloos acteerwerk.
Alleen Stuart Whitman acteert nog een beetje levendig, maar dat pept het geheel ook niet echt op.
Deze mierzoete film lijkt gemaakt om uitsluitend vertoond te worden in katholieke parochiehuizen (zijn die er nog tegenwoordig?)
Het had een stuk interessanter gekund allemaal.

avatar van obiwan1958
ja,Brix het is geen western hé!Ook de voorlaatste film van topregisseur Michael Curtiz,daarna The Comancheros die toch zeker de moeite was als afsluiter van zijn goedgevulde carriere

avatar van royals
Ik vind deze film wel de beste Francisus film. Alleen een beetje te Hollywood, en niet altijd zo waarheidsgetrouw.