• 8.603.981 stemmen

Koroshiya 1: The Animation Episode 0 (2002)

Animatie / Misdaad | 46 minuten

Genre: Animatie / Misdaad

Alternatieve titel: Ichi: The Killer

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Shinji Ishidaira

Met onder meer: Chihiro Suzuki en Takashi Miike

IMDb beoordeling: 5,7 (784)

Oorspronkelijke taal: Japans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Koroshiya 1: The Animation Episode 0

"Anime at its most extreme."

Ichi is een vrij normale jongen die in het dagelijkse leven voortdurend gepest wordt. Alle frustraties blijven zich opstapelen, en mede dankzij zijn compleet gestoorde opvoeding barst de bom en verandert Ichi in een agressief en moorddadig monster.

imageimageimageimage

Assistant Instructor (stemrol)

Teacher (stemrol)

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Nou dat is hem dus, de inmiddels beruchte anime-prequel op Ichi the Killer. Ik was toch al niet zo weg van die film, dus dit zal wel meer van hetzelfde zijn, zeker?

avatar van zombie

zombie

Mijn stem zegt genoeg....dit is behoorlijk slecht! De animaties zien er niet uit en 't gaat nergens over. Ik vraag me trouwens af of er in de versie die ik heb gezien geknipt was, want hij was nog iets korter dan 46 minuten. En er zat ook nauwlijks gore in. Deze kan je in ieder geval laten liggen...

avatar van Hemdale

Hemdale

Ik ga met je stem mee, zombie. Brrr, slecht.

"The animations are crappy."

avatar van Macmanus

Macmanus

Was inderdaad niet best, een erg slap verhaaltje.

Jongen word gepest en komt erachter dat hij geil word van geweld

En als de animatie dan ook nog eens niet iets is om over naar huis te schrijven, dan is een onvoldoende onvermijdbaar.

avatar van MiXeR

MiXeR

Hmmmm

Rare film (OVA eigenlijk); gewelddadig en pervers.

Toch vind ik hem niet echt slecht. De hele film heeft een aparte 'zieke' sfeer. 3* voor het brute geweld en de sfeer

avatar van savi_7

savi_7

deze animatie van ichi the killer, laat je zien hoe hij ichi the killer werd en ook waarom ichi zijn opdraggever, Kakihara dood wilde hebben. gaat eigenlijk vooral om sadisme, erg goed als voorfilmpje op de film Ichi The Killer. zoals de manga in japan bedoeld is

avatar van kiriyama

kiriyama

Meest waardeloze film die ik ooit gezien heb. Bagger eerste klas. Ik kijk nog liever naar het drogen van de verf dan dat ik deze kutfilm nog eens moet aanschouwen.

avatar van Mug

Mug

zombie schreef:

Duurt wel degelijk 46 minuten....inclusief de aftiteling van 7 minuten...ik kan begrijpen dat je die niet hebt afgekeken (alhoewel er na de aftiteling nog iets komt).

Animé at its most extreme! schreeuwt de dvd-hoes. Men bedoelt dus inderdaad de kwaliteit van de animaties. Lopende band werk.

sinterklaas

ongelofelijk, wat is dit een kutfilm

Kom op zeg. Geil worden van geweld, konijntjes doodtrappen, bot geweld wat echt nergens op slaat.

En voor de rest alleen maar geschreeuw en gebler en vreselijke muziek. Je krijgt gewoon koppijn van deze film.

Dat ze voor deze prul bij frs nog 10 euro vragen, deze is echt geen fuk waard.

Vragen ze wel erg veel geld voor een onderzettertje.

Je kan net zo goed kijken naar een drol die wordt weggespoeld, da's tenminste nog even leuk als het kijken van deze klotefilm.

0,5 is echt veelste veel voor deze prul

Onderhond

Typische film waar anime z'n slechte naam van krijgt.

Past perfect bij de jaren 80 golf van uiterst extreme, tot de nok met taboe gevulde films (waarvan de Urotsukidôji reeks toch wel de meest befaamde is).

De animatie is inderdaad belabberd, en is van het niveau slechte TVreeks. De muziek vond ik daarentegen wel aardig. Maar de film draait vooral rond de perversie, en het deed eigenlijk nog wel een deugd een no-nonsens filmpje als dit te kijken. De agressie en manie werd goed weergegeven, verder wordt er niet rond de pot gedraaid. Ziek filmpje dat het aan talent en budget ontbreekt, maar dat best vermakelijk is.

avatar van Linn

Linn

Ik heb deze al heel lang maar wist niet dat hij hier stond, Ook ik vind het 3x niks 1,0*

avatar van dr channard

dr channard

pff ja ik had er meer van verwacht, de film daarentegen is een meesterwerk.

2.5 sterren

avatar van Roodkapje

Roodkapje

Deze is echt nog zieker dan de film. Wat me vooral kon bekoren was de muziek en -raar maar waar- het gore. De animatie zelf zag er maar povertjes uit.

sinterklaas

Gewoon de orginele versie uit 2001 kijken is mijn advies.

avatar van veron35

veron35

Ik neem aan dat je de speel film niet gezien hoeft te hebben om dat dit een prequel. Of wel?

sinterklaas

Dit heeft niet veel met de speelfilm zelf te maken. Je kan hem gewoon zien als je Ichi the Killer zelf niet heb gezien. Maar toch raad ik je aan deze opzij te schuiven en voor de echte film te gaan. Want dit is 3 keer kut.

avatar van FillumGek

FillumGek

Ondanks alle kritiek op deze film zocht ik hem al een tijdje. Hij viel me nog enigszins mee.

Het origineel uit 2001 is echt een meesterwerk. Met name Kakihara en in iets mindere mate natuurlijk Ichi zijn memorabele characters. Jammer dus dat Kakihara hier nauwelijks in voorkomt; waarom heeft hij hier trouwens zwart haar?

Je komt niet echt veel meer te weten over de achtergrond van Ichi. In de film werd al gezegd dat hij zijn ouders vermoorde en dat hij gepest wordt. Hier zie je het alleen maar worden bevestigd. Wel vond ik de achtergrond muziek goedpassend en was Ichi hier overtuigender neergezet dan in de film. Verder zijn de animaties niet echt mooi, maar de film duurt ongeveer 40 minuten en dat is precies lang genoeg.

avatar van misterwhite

misterwhite

Gewoon een f*cked up zieke film. De goorste animatie die ik ken.

avatar van Fixi88

Fixi88

Extreem geweldadige anime. Vond hem goed. Verhaal is natuurlijk nogal dunnetjes maar hij is bovendien ook maar kort.

avatar van movielou

movielou

ik snapte helemaal niks van deze film, het verhaal is ook zwak alleen het grappige ervan was wanneer hij agressief werd .

avatar van dominion

dominion

Best wel ziek en gewelddadig anime filmpje.

Het verhaal achter ichi is voor mij nu wel iets duidelijker.

Nu weet ik tenminste waarom hij mensen vermoordt en ook waarom hij elke keer huilt.

Het idee erachter is best wel ziek dat hij opgewonden raakt waneer hij iemand vermoordt.

Dus nu wil ik alleen nog 1-Ichi kijken.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Deze gezien na de film Koroshiya 1

Informatief, hoe hij gepest wordt en onbegrepen is door zijn SM ouders, door iedereen bedonderd wordt, zijn ouders vermoordt (na eerst op dieren en zijn bully's geoefend te hebben), in een inrichting belandt, verder aangezet wordt tot moord en perversiteit en uiteindelijk ontdekt dat doden hem zijn relief geeft.
Ook hoe Ichi opgemerkt wordt door Jijii (Tanabe) is interessant om te weten. Een prima prequel achteraf dus.
Ik vond deze anime boeiend en ook afwisselend in teken- en schilderstijlen en vooral de manga-art aan het eind en tijdens de aftiteling vond ik geweldig mooi. En niet te vergeten: een lekker weirde soundtrack.
En zelfs Takashi Miike heeft een rolletje gekregen in deze anime.