Offerings (1989)

Horror

geregisseerd door Christopher Reynolds
met Loretta Leigh Bowman, Elizabeth Greene en G. Michael Smith

Tien jaar nadat hij in een put werd geduwd, neemt een jongen wraak door de plaatselijke bullenbakken te vermoorden. Hij bewaart hun lichaamsdelen als cadeau voor het ene meisje dat altijd aardig voor hem was.

avatar van brucecampbell
Zwakke film die zowat het einde inluidde van het gouden slasher tijdperk.
Het deed allemaal teveel denken aan Halloween, maar deze had een te laag tempo en de moorden waren slecht of niet in beeld gebracht. Het mooie snoetje van Loretta Leigh Bowman hielp ook al niet veel. Goed om eens gezien te hebben, maar absoluut geen topper.

avatar van Friday the 13 th
Muziek en bepaalde fragmenten hadden veel weg van Halloween. Het verhaal is typisch voor een slasher, een leuk verhaal op zich eigenlijk, een ongeluk gebeurd en zoveel jaren later is het pay back time.

Alleen is die pay back wel erg tam en het tempo van de film is erg traag. Een beetje gore had waarschijnlijk een hogere score opgeleverd. Helaas slaat al snel de verveling toe. Ook geen interessante personages, met dat irritante sherrif hulpje als toppunt.

Offerings heeft te weinig te bieden voor de echte slasherfans!

avatar van dutchtuga
Offerings is een schaamteloze rip-off van Halloween, maar hey, ik heb mij vermaakt De killer is best wel oké en ook de moorden, al ontbreekt de gore, zijn lekker bruut. Ook kon ik bepaalde shots wel waarderen. Reynolds wil duidelijk wat meer doen dan enkel registreren. Je moet hier niet al te veel van verwachten, maar ik denk dat de liefhebber van 80's slashers hier met gemak aan zijn trekken komt, al wordt dat door bovenstaande reacties niet echt ondersteund.

avatar van mikey
1989: lichtblauw was de mode, nautisch opgerolde broekpijpen & big hair de norm, het einde van de classic 80's slasher tijdperk diende zich aan. How sad! Je kan deze Halloween rip-off beschouwen als een stuiptrekking die rechtstreeks de duistere archieven in kon, alleen bekeken door toevallige passanten, tot een figuur een vhs rip op een bepaalde site zette. Thanx!!

Een maniak keert terug naar zijn dorp, ouders gaan op vakantie, de jeugd is alleen. De telefoon gaat, geen stem. De telefoon gaat nogmaals: haar beste vriendinnetje. Hey belde je net ook al?. De volgende dag wordt in de klas klassieke literatuur besproken. Er loopt een herdershond rond. Het belangrijkste meisje voelt zich bespied langs de lange linden laan. s 'Nachts horrorfilms kijken. Een verwoest graf. Het spookhuis van Michael. Een intellectueel die de Shape najaagt. Het Carpenter riedeltje. Met andere woorden: alle ingrediënten lijken gekopieerd. Alleen net in een andere volgorde en heel wat trager. De griezelelenten worden niet uitgediept. Het slachtvee (dat toch een bepaalde geschiedenis met zich meedraagt) kent ook 0,0 diepgang, hetgeen een zeer gemiste kans is.

Niet zo best. Alleen geschikt voor totally harcore 80's slasher buffs.

avatar van perceived
Zou de laatste zin van mikey kunnen herhalen. Dat doe ik maar niet

avatar van mikey
perceived schreef:
Zou de laatste zin van mikey kunnen herhalen. Dat doe ik maar niet
Weird.... ik zat net op deze pagina van deze film en je noemt me ook hier...???

avatar van perceived
Blijkbaar wel

avatar van BlueJudaskiss
Totaal maar dan ook totáál niet interessant. Beter goed gejat dan slecht bedacht, maar het is geen van beiden. Als je heimwee krijgt naar zelfs een Sorority House Massacre weet je dat het echt fout zit. 0,5*