Pledge Night (1990)

Alternatieve titels: Pledge Class | A Hazing in Hell

Horror

geregisseerd door Paul Ziller
met Todd Eastland, Dennis Sullivan en Craig Derrick

Tijdens een ontgroeningsfeestje wordt de jonge Sid in een bad met zuur gegooid en sterft aan de opgelopen verwondingen. Jaren later komt Sid terug om op bloedige wijze wraak te nemen door een nieuwe lichting studenten op gruwelijke wijze af te slachten.

avatar van psycholamp
Heel aparte film. Ik heb er 2,50 euro voor betaald, meer dan genoeg. Verwacht dan ook geen doodenge scenes, maar wel een keer leuk als je vroeg op bent om te kijken als je nergens zin in hebt.

avatar van psycholamp
Ben ik de enige in Nederland die deze dvd heeft?

avatar van psycholamp
Maar..... Wie heeft er dan nog meer gestemd?

avatar van psycholamp
De soundtrack is verzorgd door Slayer, maar dat album is zelfs niet illegaal te vinden. Weet iemand hier iets vanaf?

(Het zal toch wel zo zijn, dat ik geen antwoord krijg, maar het is het proberen waard).
Ik blijf ook nog steeds benieuwd naar die andere stemmer.

Natuurlijk dat je het album niet vindt want de soundtrack is van Anthrax en niet van Slayer. De andere stemmer is kungfuzombie en weldra ik na dat ik hem gezien heb natuurlijk.

Mr Confused schreef:

Die bedoel ik ook. Die twee haal ik altijd door elkaar. Maar dat album kan ik nog steeds niet vinden.

avatar van Vascago
psycholamp schreef:

Waar heb je de dvd gekocht dan voor 2.50 . Ik zit net op bol.com te kijken en daar kost ie 10 euro.

avatar van Lui
Lui (crew)
Typisch jaren '80 slashertje, met erg originele kills en de film is bovendien zeer vermakelijk! Jammer van de slechte kwaliteit van de dvd, en de ondertiteling die 5 minuten achterliep...

Reinbo
Best asrdige 80's horror, vrij amateuristisch, maar het oogt lekker fris en duurt niet te lang. En ik heb gewoon een zwak voor dit soort pulp. 3*

avatar van brucecampbell
Totaal onzinnige, maar aardige slasher waarin de killer lijkt op een kruising tussen Freddy Krueger en Ozzy Osbourne .
Niet al te speciaal, maar een leuk tussendoortje.

avatar van the prowler
Pledge night is een absurde maar toch vermakelijke college slasher uit de late 80's. Het verhaal begint met een groepje studenten die allerlei ontgroeningsproeven moeten doorstaan om bij een of andere studentenvereniging te horen.

In het begin allemaal wel leuk maar na een tijdje begint het toch wat saai te worden. De eerste moord laat nogal tamelijk lang op zich wachten. Wanneer die hippie achtige zombie Sid op de proppen komt wordt het echter wel leuk.

Hij zorgt voor redelijk wat goor en soms wel leuke one-liners. Ook al zijn de effecten zeer goedkoop en fake toch blijft het allemaal zeer leuk om te zien. Vooral de scene waarin Sid iemand met zijn eigen ingewanden wurgt blijft me bij.

Het einde vond ik dan wel weer een beetje een domper. Maar toch ondanks het feit dat dit zeker geen hoogvlieger is in het horrorgenre blijft dit toch erg leuke 80's pulp. Een verdiende 3*

avatar van Richard_Voorhees
Een toffe keuze om deze film af te laten spelen tijdens de pledge week van een studentenvereniging. Voordat het moorden begint word de film op een leuke manier interessant gehouden door de vage opdrachten die ze moeten doen. Als hoogtepunt wat dit betreft moet ik toch wel de scene met de ijsblokken en de kersen noemen.
Anthrax verzorgde een gedeelte van de soundtrack en zanger Joey Belladonna is zelfs even in de film te zien als de jonge versie van Sid (de mutant speelde iemand anders).
De make-up van de moordenaar zag er nog best tof uit en sommige moorden worden op vermakelijke wijze uitgevoerd (met als hoogtepunt de mixer scene).
Erg leuke cheese voor de liefhebbers van deze vorm van cinema.

avatar van jeroentjuhhhhh
Charmant in al z'n knulligheid. Vermakelijke cheese, (hopelijk) niet al te serieus bedoelt. Serieus genomen wordt het in ieder geval niet. En dat maakt het wel beter. Eerste helft is wat problematisch; ziet er allemaal wat knullig uit (niet dat dit verandert) en het is nogal twijfelachtig wat de mogelijkheden qua gore zijn. Blijft allemaal wat tam, op enkele homo-erotische ontgroeningsrituelen na. Het wordt een stuk leuker eenmaal Sid ten tonele verschijnt. Ziller (die nog veel pulp zou maken) bewaarde zijn munitie voor de tweede helft en weet daar de nodige winst te behalen. Blijft een wat wankele mix van alles wat al eens in de 80's is gedaan, maar -ook gezien de reacties- zal menig slasherfan daar geen boodschap aan hebben. En terecht

Dit is echt slecht. Heb de film alleen maar gekeken om de muziek en het kleine rolletje van Joey Belladona van Anthrax.