Cecil B. Demented (2000)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door John Waters (I)
met Melanie Griffith, Stephen Dorff en Alicia Witt

Een gestoorde Indie-filmregisseur en zijn vrijgevochten groep van tiener filmmakers kidnappen een beroemde Hollywood actrice en dwingen haar om in hun anti-hollywood film te spelen. Zo wordt er onder andere gefilmd tijdens een Maryland Film Commissie bijeenkomst en op een set van het vervolg op Forrest Gump.

ok, ik heb misschien niet goed genoeg opgelet maar snapte er niks van... ik bedoel het plot is simpel genoeg maar vond em gewoon niet grappig denk ik, ach misschien moet ik em gewoon nog eens zien en snap ik em dan wel, qua humor.

sorry hoor, maar dit is één van de slechtste films die ik ooit heb gezien.1/2*

Geweldige puinzooi, deze film!!! Melanie Griffith is briljant als slachtoffer van Demented's film-terroristen. John Waters weer een klein beetje terug bij zijn oude gekte (Pink Flamingos blijft de top!!!)

avatar van lorelei
Dit was echt een geweldig leuke film! Geweldig dat gevolg op Forrest Gump.
Een rommelige film. Maar zeer grappig.

avatar van NERD
Vond de andere poster mooier

wat een uber haatige ***film. boodschap erachter om de waanzin in de filmwereld (zowel underground als holywood) te laten zien, correct me if i'm wrong plz . film was ook totaal niet vermakelijk..er was gewoon geen reet aan

en met die sterren voor ***film bedoel ik niet dt het een 3 sterren film is

avatar van jackie
Cry-Baby was zijn laatste goeie film, wat erna kwam was aardig of slecht.

sebas83
anybody home cry baby was echt niet goed serial mom was beter

sebas83
waarom staat s.f.w. er nog niet op

Staat er wel op, maar de zoekfunctie pakt hem niet.
S.F.W. (1994)

bedankt

sebas83
dit had een cultfilm moeten worden, maar hij is inderdaad niet echt je van het

gimli f
Bijna net zo leuk als Serial Mom wat betreft sarcasme maar net iets minder goed uitgewerkt en een beetje te rommelig soms. Melanie Griffith speelt inderdaad een leuke bitch en net als in Serial Mom smijt Waters ook hier weer met de nodige toffe one-liners die, logisch, hier de filmwereld betreffen.

You're straight to video material, baby! (iemand tijdens het filmen op locatie tegen hoofdpersoon Cecil) en nog meer van dat soort leuke filmgerelateerde quotes die ik helaas niet allemaal heb kunnen onthouden.

**Even gezocht op het net**
Ah wat de hel, ze staan gewoon allemaal op imdb:
voila

Leukste rolletje in deze film is trouwens voor Maggie Gyllenhaal als grappig satanistje.

Hey, hey MPAA, how many movies have you censored today?

HONEY: No! Please let me go! I promise I won't tell anyone about your little movie!
CECIL: Little?
HONEY: I didn't mean, you know, *little*. I meant, you know, low-budget... ly cult.

I'm a prophet against profit!