Syngenor (1990)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door George Elanjian Jr.
met Starr Andreeff, Mitchell Laurance en David Gale

Een wetenschapper ontwikkelt enkele cyborgs om oorlogen te voeren voor de V.S. in het Midden-Oosten. De 'supersoldaten' draaien echter door, met alle gevolgen van dien.

djelle
Ondermaatse b-horror met enkele redelijke fx, maar daar blijft het ook bij. De finale is te gek voor woorden. 1,5*

avatar van Halcyon
Heb deze ergens voor 5 euro zien staan, maar heb hem niet durven kopen . De screenshots op het hoesje zagen er gewoon té crappy uit.

ondermaatse zz horror/sifi heel de film is te gek voor woorden,je ziet zelfs bij enkele akteurs dat ze niet meer sporen te gek om los te lopen

avatar van henkula
Die nep Max Headroom was wel grappig.

avatar van FatMike
Zeldzame fantastisch slechte B-film uit de jaren 90.
Totaal onlogisch plot, stompzinnige dialogen en een paar
monsters. Re-animator's David Gale in een heerlijk
belachelijke rol! Zo slecht dat ik 'm graag in de toekomst
weer langs zie komen.

Toffe film.....als je van zooi houd!

3,5 ster!

(Scared to death met hetzelfde fantastische monster.........is dit een officeel sequel? Staat wel leuk naast elkaar in de DVD-kast...)

avatar van stephan73
FatMike schreef:

Nee, dit is geen sequel. Eerder luiheid van William Malone, die hiervoor de "effecten" deed en eerder Scared to Death regisseerde.

avatar van CenobiteNL
Heb toch wel behoorlijk moeten lachen om sommige momenten.. leuk geprobeerd maar helaas maar voor de moeite geef k m toch 2 sterren

avatar van Vascago
Heerlijke cheesy B-pulp.

Supergoedkope special effects (die rode gloed haha en de monsters zagen er niet uit, maar dat mocht de pret niet drukken. Sterker nog: Het werd er nog grappiger door.

Iedereen speelt zwaar over de top, maar de rol van David Gale is echt geweldig. Je kunt het wel vergelijken met zijn rol in Re-Animator. Daar is hij het hoofd van het ziekenhuis, hier de directeur van een een groot bedrijf. En de link naar zijn rol in Re-Animator wordt nog eens extra aangezet door hem zichzelf continue in de hals te laten injecteren met een goedje dat er verdacht veel uitziet als Re-Agent. Het is zelfs lichtgevend groen.

De plot van de film slaat natuurlijk nergens op supersoldaten die niet dood kunnen behalve door jawel water, lol. Lekker handig als je ze inzet en het gaat regenen , maar het was duidelijk dat iedereen heel veel plezier had aan het maken van de film.

De soundtrack was ook mooi. Enige minpunten zijn een paar te langzame scenes en de weinige gore. Wel fijn was, dat de cyborgs zeker in het begin niet te vaak in beeld kwamen, want die zagen er niet zo tof uit.

Al met al een heerlijke avond gehad hiermee. Eens kijken of ik nog wat meer van dit soort fijne filmpjes kan opsnorren.

avatar van Vascago
Halcyon schreef:

Dan ben je toch echt wat moois misgelopen.

avatar van TinkerTex
Syngenor is een erg vermakelijke monsterfilm die her en der leent van bekende klassiekers. David Gale speelt net als in Re-Animator, waar deze film veel van weg heeft, een fantastische gek die aan het hoofd van de onderneming staat. De monsters zijn best goed gemaakt en de film kent gave gore-momenten. Niet teveel gelul, leuke acteurs en een acceptabel verhaaltje. Prima vermaak!

avatar van moviemike
Naar het einde toe begon de film plots nog een beetje verrassend goed te worden, helaas veel te laat.

SAAI

avatar van Richard_Voorhees
Ik ben meestal wel van de B-films, maar deze gaat me dan net wat te ver. De monsters zien er niet uit en de special fx zien er historisch slecht uit. Dat deed men zelfs bij menig Full Moon productie nog een stuk beter.
Daarnaast loopt het verhaal niet helemaal lekker en worden we getrakteerd op de nodige hoeveelheid overacting. Een haast historisch slechte film als je het mij vraagt.