Goodbye Charlie (1964)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Vincente Minnelli
met Tony Curtis, Debbie Reynolds en Pat Boone

Charles Sorel is een onverbeterlijke rokkenjager. Hij wordt doodgeschoten door zijn jaloerse echtgenoot Sir Leopold Sartori. Door middel van een hemelse toevalstreffer komt Charlie's ziel in het goed gevormde vrouwenlichaam van Virginia Mason terecht. In deze vorm is Charlie (voorheen Virginia) van plan oude rekeningen te vereffenen met zowel haar moordenaar als verscheidene andere vijanden.

Dick2008
Veel te lange, moeizaam voortslepende film. Die hier en daar wel grappig is, zoals aan het einde met die Deense dog. Debbie Reynolds speelt hier weer samen met Tony Curtis net als in The Rat Race. Curtis is niet veel veranderd maar Reynolds heeft d'r haar anders, en ze deed me wat aan Reese Witherspoon denken in haar manier van doen. Het terugkeren naar de aarde, en/of ook nog in een ander lichaam, daar zijn vele films van. Maar vaak niet zo leuk. Ellen Barkin deed dit bijvoorbeeld in Switch (1991) en wel beter, maar ook geen leuke film. 2.0