The Master of Disguise (2002)

Komedie / Familie

geregisseerd door Perry Andelin Blake
met Dana Carvey, Jennifer Esposito en Brent Spiner

Pistachio Disguisy, een vriendelijke Italiaanse ober, snapt maar niet waarom hij telkens zijn klanten na wil doen, en waarom hij telkens zijn uiterlijk wil veranderen. Wat hij echter niet weet is dat dit een oud familiegeheim is: hij komt uit een lange reeks vermommingsartiesten. Pistachio's vader wordt gekidnapped door aartsvijand Davlin Bowman die als doel heeft om de duurste schatten op de planeet te stelen. Wanneer Pistachio langzaam zijn talent onder beheersing krijgt gaat hij op zoek naar Bowman om zijn ouders te redden.

avatar van moviefreak#1
En jij dacht dat Pluto Nash de slechtste film van het jaar was ??? THINK AGAIN, voor deze film ken ik geen woord die aangeeft hoe slecht ie is.

Ik had al zo'n vermoeden ja..

Het is ongeloofelijk wat een vervelende film om naar te kijken. Ik ben over het algemeen niet erg kritisch als het over komedie's gaat,als ik maar kan lachen maar deze film.....
Het verhaal op zich heeft de potentie om een enorm leuke film op te leveren maar er komt echt niets van terecht. Ik vind Dana Carvey hierin gewoon ronduit irritant. En aangezien hij mede het script geschreven heeft dus echt hoofdverantwoordlijk voor dit fiasco.

Bad bad bad, why why why, stupid stupid stupid, dumb dumber dumbest, bad bad bad

avatar van narva77
Was ie zo goed dan?

avatar van wackyboy
Ik heb Dana Carvey een aantal keren bij Amerikaanse talkshows als David Letterman gezien en daar vond ik hem altijd erg grappig uit de hoek komen. Ongelooflijk hoe zo iemand dan zo'n slechte film kan maken.

Justice4All
Irritante klote film

avatar van predator
Ik kijk echt naar deze film op tv. Schijnt heel erg slecht te zijn. Ben altijd benieuwd hoe slecht......

avatar van stan
Dit is een film met verstand op nul en het inzien van de wel (aardig) grappige opmerkingen enzo

avatar van predator
Niet best idd. 0,5*

Zal wel voor de liefhebber zijn.

avatar van boerenpummel
Geen beste film die echter doordat ie zo slecht is nog wel grappig is ook 2* vooral voor mooie Jennifer

Euh respect to pistachio disguise! deze film is wel leip als je aardig wat bier op hebt

avatar van DeCol
Verhaal van niks maar ik heb in een scheur gelegen bij deze film.. Vooral de schildpadscene!

.................... zegt dit genoeg??

Teveel al eigenlijk...

avatar van otherfool
Haha, wat een onzin. 1* voor de schildpad.

Misschien een turtle-spin-off?

Gisteravond was deze film op RTL 7 .. Na Austin powers waren hadden we zin om nog een filmpje te kijken. Deze kwam vrijwel meteen erna op tv..

Meteen even naar moviemeter natuurlijk om te kijken of het iets is .. daarna zag ik 1 ster staan..!

Skeptisch toch maar eventjes verder gekeken. Uiteindelijk hebben we (4 personen) helemaal in een scheur gelegen met deze film..

Oké. Het verhaal is slecht, en daarbij komt dat de uitwerking van de film ook erg slecht is. Kun je jezelf echter loskoppelen van het "dit kan echt nooit" gevoel, dan is dit een vermakelijke film.

Bij vlagen erg leuke grappen, en een hoofdpersonage die eigenlijk, naarmate de film vorderd, steeds grappiger wordt.

2,5 sterren omdat het inderdaad een erg slechte film is, maar uiteindelijk wel een erg grappige slechte film! (bij verstand op 0 dus!!)

avatar van lucdecoster
Het verhaal is puur nonsens dat je er af en toe moet mee lachen.

avatar van Martown
De film is zo slecht dat het lachwekkend is

avatar van Metalfist
1,000 Faces... And Not A Single Clue

Tjah, wat moet je doen wanneer je juist bent thuis gekomen van een redelijk zware operatie. Juist, je kijkt wat doelloos tv en je zapt veel. Hierdoor kan je soms op films stuiten die je normaal niet zou hebben opgezet en daar is The Master of Disguise er zo één van.

Het was eigenlijk het leuke openingscreditsfilmpje dat me over de streep trok, naam van Adam Sandler had er ook wel iets mee te maken. Het verhaal heeft best wel veel potentie. Verschillende generaties van de familie Disguisey, what's in a name, zijn meester in het vermommen van zichzelf en helpen hierdoor de mensen met bepaalde problemen. Eén Disguisey is het kotsbeu en besluit om zijn zoon nooit van hun gave te vertellen. Dit is The Master of Disguise in een notendop maar het wordt eigenlijk allemaal nog redelijk leuk uitgewerkt. Oké, Pistachio is soms wat irritant met zijn liefde voor dikke konten maar kan dan op sommige momenten dan ook ontzettend leuk uit de hoek komen zoals wanneer hij verkleed is in een gigantische schildpad. Heel het ontvoering verhaaltje wordt ook nog best amusant uitgewerkt.

Dana Carvey is in Amerika blijkbaar een redelijk bekende komiek, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord maar hij wist toch meerdere keren een glimlach op mijn gezicht te tonen en één keer zelfs een luide lach. Al had het misschien wel beter geweest als Jim Carrey de rol van Pistachio op zich had genomen zoals oorspronkelijk was bedoeld. Esposito is precies alleen maar gecast voor haar looks maar doet het zeker niet slecht. Ook Spiner en Gould doen het eigenlijk wel leuk.

Maar hetgeen waardoor de film echt kijkbaar wordt zijn de knappe kostuums. Ik kan het moeilijk geloven dat het elke keer Dana Carvey was die in de huid van iemand anders kroop maar als het zo is heeft hij het echt wel goed gedaan. Op bepaalde momenten is hij echt niet meer te herkennen.

Leuk filmpje, al kon dat natuurlijk ook nog wel wat met de verdoving hebben te maken. Ik heb me in ieder geval geamuseerd.

avatar van notorious_kim
Oh my God. Dit was gewoon niet te doen. Ik weet niet hoe ik het tot aan het eerste reclameblok heb uitgehouden. Deze film is gewoon lachwekkend. Het hele verhaaltje is zo kinderachtig en flauw. De inbeeldzetting is zelfs nog slechter. En dan heb ik het nog niet over de acteurs gehad. Oké, dit is een familiefilm, maar het is er gewoon over. Je hebt het punt dat een film zo slecht is dat het lachwekkend wordt, maar dit ging nog een stapje verder, de film was zo slecht dat het lachwekkend werd en op den duur irritant (en ik heb dan maar pakweg een half uurtje gezien, hoe zou dat verder geëvolueerd zijn).
Kortom eentje om Zeer snel te vergeten.

avatar van narva77
notorious_kim schreef:
.....(en ik heb dan maar pakweg een half uurtje gezien, hoe zou dat verder geëvolueerd zijn).
Kortom eentje om Zeer snel te vergeten.

Dus je hebt hem niet eens uitgekeken, maar wél gestemd?

Anyway, 0,5* voor Jennifer Esposito!

avatar van notorious_kim
narva77 schreef:

Dus je hebt hem niet eens uitgekeken, maar wél gestemd?

Anyway, 0,5* voor Jennifer Esposito!

Een film moet al zeer slecht zijn om mij hem doen uit te zetten, dus dan wil ik die hier ook aan iedereen komen afraden. Vaak moet je niet een hele film gezien hebben om hem te beoordelen, dit is zo eentje.

avatar van tommykonijn
Blegh! Wat een vreselijke film was dit! Het acteerwerk is erg slecht, vooral het hoofdpersonage vond ik vreselijk. Er zitten ook nauwelijks (goede) grappen in deze film. Ik heb niet zo veel problemen met wat flauwere komedie's maar dit sloeg alles. Totaal niet genoten eigenlijk. Het irriteerde me alleen maar. Ik heb de film gezien omdat het uit de Happy Madison (Adam Sandler) studio's komt, maar het bleek een vreselijk gedrocht.

Helios
Als je echt van komedie films houdt, dan heb je van deze film genoten!
Bijna alle scenes waren gewoon te grappig.
Ga deze film niet al te serieus kijken, anders ga jij je frustraties hier uiten!

De personages die Dana Carvey nadoet is gewoon leuk en zelfs super goed!

Heb echt van deze film genoten.

kijk maar deze scene, meesterlijk!

YouTube - Broadcast Yourself.

Dana Carvey is wel een grappig , hij laat zien hier dat hij een beter acteur is als bijvoorbeeld een Adam Sandler. het verhaal ging nergens over maar wel vermakelijk.

Eh ...

Ik ben doorgaans niet iemand die het beste voor het laatst bewaard, de overgebleven Happy Madison films zijn daar volgens mij wel het beste bewijs van. Had de lage score op MM al gezien, dan nog was ik verrast hoe slecht deze wel niet was.

Het slaat allemaal nergens op en da's helemaal niet erg wanneer het leuk gebracht wordt. Er zitten genoeg onnozelheden in die best grappig zouden kunnen zijn, maar niet in de vorm van Dana Carvey. Wat een talentloze zoutzak die weinig anders doet dan irritatie opwekken in deze film.

Ook Perry Andelin Blake mag zich verantwoorden voor de absoluut brakke regie, een combinatie die zorgt voor een niet te smaken comedy. Misschien enkel de turtle scene was grappig, komt dan goed uit want lager dan 0.5* mag je niet geven op MM.

Blake en Carvey nooit meer gezien bij Happy Madison, lijkt me duidelijk waarom.

avatar van brabusRUS
Leuk idee, maar jammer genoeg niet echt super uitgewerkt. Wil er wel bij zeggen dat film lang niet zo slecht als in de comments wordt beschrevenen, aldus mijn mening. De film neemt zich absoluut niet serieus, en dat moet jij dus ook niet doen. De film was zo slecht en fout, dat ie daardoor nog best kijkbaar was. Normaal gesproken vind ik dit soort films vreselijk, maar deze had nog zelfs leuke momenten.

Zet je verstand op 0, en dan zijn die 80 minuten zo voorbij. 2*

Vanochtend per ongeluk gezien na een nachtdienst tijdens het zappen en doordat ik met een glaasje wijn/stukje kaas zat hem uitgekeken maar dit is niveau 0, nu inmiddels half 8 en ga niet verder denken aan deze film alleen maar dat dit tijd verdrijf was, 1 scene nog wel amusant in de roeiboot de rest uien uien uien om het maar op zijn haags te zeggen.