Jack the Ripper (1959)

Verenigd Koninkrijk
Mystery

geregisseerd door Robert S. Baker en Monty Berman
met Lee Patterson, Eddie Byrne en Betty McDowall

Scotland Yard krijgt hulp van een Amerikaanse agent in de jacht op de beruchte seriemoordenaar bijgenaamd Jack the Ripper in het Victoriaanse Londen.

avatar van XfofaXX
Fijnerdefijn! Het origineel!
De nieuwere films vond ik beter, maar toch een 3.5

Ladies of the night... Vampieren?

avatar van Jordidj
zeer eng

avatar van Filmkriebel
De film ziet er wel 20 jaar ouder dan hij werkelijk is, en het beeld is van povere kwaliteit. Een grimmige versie van Jack the Ripper en zeer sfeervol... alleen die beginscène al. Niet mijn favoriete Ripper verfilming, maar het wist een paar keer goed spannend te worden.