Born to Be Bad (1934)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Lowell Sherman
met Cary Grant, Loretta Young en Henry Travers

Malcom Trevor en zijn vrouw Alice kunnen geen kinderen krijgen. Malcolm rijdt per ongeluk een kind aan, genaamd Fuzzy, en uiteindelijk komt het zover dat hij en zijn vrouw het kind in huis nemen om op te voeden. Letty Strong, de moeder van Fuzzy, grijpt hierop haar kans en begint de rijke Trevors te chanteren.

avatar van Floris22
Wel wat kort voor een film, 59 minuten. Maar echt veel langer was ook niet goed voor de film geweest. Nu was de film precies lang genoeg zonder saai te worden.
Lorette Young was zeker niet onaantrekkelijk 71 jaar geleden, dat was zeker een pluspunt aan deze film.
Te weinig tijd voor Cary Grant in deze film. Verder een dikke voldoende. 3.0*

avatar van matthijs_013
Een cheesy film die zo voorbij is. Veel ongeloofwaardigheden en flauwe scènes, maar met de aanwezigheid van Loretta Young en Cary Grant werd het toch een aardig tussendoortje.

Naar verluidt is er na aanleiding van het commentaar van de Hays Code commissie nogal geknipt en geplakt in de film, zijn er later nog scènes toegevoegd onder verantwoordelijkheid van een andere regisseur en heeft het al met al bijna twee jaar geduurd alvorens de film in de bioscoop verscheen. Het is te merken. Het verhaal, dat nogal abrupt en ongeloofwaardig eindigt, rammelt aan alle kanten en staat bol van de onwaarschijnlijkheden. Het enige genietbare is eigenlijk Loretta Young en haar oogverblindende jurken. Mooi is Miss Young ontegenzeggelijk, des te meer spijtig dus dat zij bij het uitdelen van acteertalent volgens mij redelijk ver achteraan gestaan heeft…

Het stationsromangevoel is nooit ver weg in deze film. Het scenario komt me nogal ongeloofwaardig over, bevolkt door ééndimensionale personages. Naar het einde toe maakt Loretta Young weliswaar de omslag van slecht naar wat minder slecht. Het leukste moment komt ook op het einde wanneer Loretta rook uitblaast in Cary zijn gezicht in één van haar typische buien. Cary didn't cary the movie anyway.