Abominable (2006)

Horror / Thriller

geregisseerd door Ryan Schifrin
met Matt McCoy, Karin Anna Cheung en Jeffrey Combs

Een man die verlamd geraakt is bij het bergbeklimmen verblijft in een blokhut in de bossen, waar hij een legendarisch monster spot. Een groepje studenten viert vakantie in hetzelfde bos en wanneer het monster de studenten aanvalt, is het aan de man om hen te redden.

damon
leuke officiële site + trailer:

avatar van Spartaan1986
Trailer is bedroevend. Wordt weer een standaard Horrorfilmpje.

ok, Dat was dus de slechste trailer in jaren.

avatar van dutchtuga
Volgens mij wordt dit een heerlijk B-filmpje Zijn er te weinig van. Laat maar komen!

avatar van fritsy
lijkt wel beetje op the Unknown (Clawed) IMDb tt0364616

vanwaar de hoge rating dan???

avatar van Fna
Fna
Ik snap het inderdaad ook niet echt waarom er zo'n hoge rating is... aangezien de trailer net een "making of zelf made by my own camera" film lijkt. Ik ga hem kijken maar ik verwacht er niet veel van!

avatar van fritsy
fritsy schreef:
lijkt wel beetje op the Unknown (Clawed) IMDb tt0364616
EDIT: Matige film met veel toevalligheden, slecht uitgewerkt en met veel opvallende fouten.

Geen slechte film, ik heb er best wel van genoten. Het heeft in ieder geval de elementen van een standaard horror film met een paar grappige momenten.

Een afgrijselijke film om eerlijk te zijn. Hoewel ik heel erg van horror films houd, en zelfs van die met een slecht verhaal slaat deze film echt alles...

Nee, dit is egt niks, vooral de muziek en het monster zijn zeer bedroevend + je krijgt veel te snel te maken met het monster, ze bouwen geen spanning op..en dan het einde:s opeens zijn er meerdere.. mja voor een redelijke Matt McCoy, een leuke omgeving en een paar leuke meiden toch 2 *....

avatar van Carlos Olivera
Gewoon een goede horror met voldoende schrik-momenten. Aardig verhaal en geen slecht monster. Het einde is eigenlijk best verrassend.

avatar van bisse
Dit is nou nog eens een leuke ongecompliceerde horror die werkt. Echt een verademing na alle rotzooi die ik de afgelopen tijd heb gezien. De spanning wordt harstikke goed opgebouwd en de hoofdacteurs doen het prima. Camerawerk is ook voldoende.

Nog leuker is dat het een spannende bigfoot film is want dat is wel het laatste monster waarvan ik had verwacht dat het spanning zou opleveren.Denk zelf dat veel mensen hier zullen vallen over het enigzins lowbudget monster maar mij sprak het wel aan. Liever een enigzins houterig echt monster dan een digitaal misbaksel. na de goede opbouw en tegen de climax aan als het monster eenmaal goed in beeld is geweest wordt het op een leuke manier campy terwijl de spanning er volledig inblijft.

echt een aanrader voor mensen die een old school horror kunnen waarderen met een goede spanning en zich niet laten afschrikken door een enigzins laag budget.

3.5 ster

Dit is écht een monster van een film! Zo slecht!! Ik ben een fan van 't horrorgenre ... maar dit slaat echt alles. What a waste of time ... 't geld wat ze gestopt hebben in deze film hadden ze beter op mijn bankrekening gestort ... want dat zo'n films dan ook nog effectief geld gekost hebben is misdadig.

Onderbouw je mening dan eens klinkt het. Wel ... voor een film van nog geen 1,5 uur is de intro pokkelang én te traag. Ik verwacht bij zulke films geen diepgang en onderbouwde karakters e.d. ... maar de acteurs zijn echt waardeloos. Huppakee ... dan smijten we er maar wat knappe, domme grieten tegenaan ... blijven ze nog wat kijken! Allez komaan zeg!! Het monster hoor je steeds van ver aankomen ... 'bons ... bons ... bons ...' maar aan 't kampvuur met die drie kerels kan onze harige vriend ineens héél erg stil zijn ... pffff.

Ik begrijp niet waar deze film zo'n hoge score aan verdient ... op IMDB bvb. krijgt hij 5 op 10. Unbefuckinglievable!!

avatar van danny61
IK von de film eigenlijk niet slecht,de spanning op het begin van de film was redelijk goed maar verzwakte toch een beetje.
Heb er toch met plezier naar gekeken.
Maardan bijna op het laatste van de film stapelen de fouten zich toch op.Als gij van een hoogte op u rug valt,of vliegt door een ruit en ligt voor dood ,dan spring ge toch niet ineens opzeker dat heeft mij ferm gestoord.
Het einde is wel speciaal maar dat laat ik aan de kijker over.
ik geef 3 op 5

avatar van Near_Dark
Plot: Preston, een veertiger, wordt naar huis gebracht door een verpleger van het ziekenhuis waar hij maandenlang heeft hersteld van een zwaar bergbeklimongeval waarbij zijn vrouw is overleden.

We bevinden ons in het binnenland van Noord Amerika met zijn donkere dennenwouden...
Er dwaalt een gedrocht door de wouden op zoek naar menselijk vlees...

Naast Preston's woning arriveert een Jeep met daarin 4 knappe jonge vrouwen die er een weekendje komen "chillen".
Uiteraard trekt dit de aandacht van het wezen dat de omgeving onveilig maakt, één na één vallen ze ten prooi aan dit gedrocht, is het de "Jeti"....?

Kan Preston uit de klauwen van deze verschrikking blijven....?

Oh my God
Dit is wellicht de slechtste Horrorfilm die'k ooit heb gezien
Je zou durven denken dat na meer dan 30 jaar van kwalitatieve Horrofilms er voorbeelden genoeg zijn geweest over hoe je zo'n film deftige moet inblikken, maar neen hoor, deze regisseur heeft er nog steeds niets van begrepen, hij maakt alle beginnersfouten die je maar kan bedenken.

Een zwak verhaal, slechte special effects, een ongelooflijk slecht script, standaard inbeeldzetting, noem maar op, als het slecht klinkt zal het zeker in deze film zitten

Zelfs de muziek lijkt zo te zijn weggeplukt uit een stokoude jaren '50 Avonturenfilm,
nie te doen

3/10.
Ik zat soms luidop te lachen in mijn zetel uit ongeloof
Zo'n slechte film heb'k nog maar zelden gezien !!
Hij doet zijn naam alle eer aan

Filmsite: http://www.abominablethemov...

avatar van Noodless
Het gegeven van de man in een rolstoel die zijn nieuwe buren in de gaten houdt met zijn verrekijker is niet nieuw, maar wel het beste van de film. Het monster zag er echt niet uit en wekte vooral de lachspieren op. 2/10

avatar van TinkerTex
Een vent in een rolstoel, Big Foot en een stel chicks. Ik kan deze monsterfilm wel waarderen. Hij brengt een grote ode aan Rear Window vanwege het feit dat onze rolstoelganger grote tijd doorbrengt met het begluren van de dames, nee, het monster. De film is nergens eng of echt bloederig, maar de acteurs doen het wel goed en het monster is wel gaaf.

avatar van Near_Dark
Hmmm, misschien moet hier op MovieMeter maar eens een extra vakje bij komen waarin we kunnen aangeven in welke toestand we een film gezien hebben

Een beetje dronken of helemaal bezopen...?
Tijdens het roken van enkele jointjes...?
Of had je XTC genomen....?
...

Dat zou heel wat vreemde filmbeoordelingen kunnen verklaren...

avatar van Boeikens
Saaie boel.

Heel af en toe een beter schrikmomentje maar daar hebben we het dan mee gehad.
De poging tot spanningsopbouw wordt teniet gedaan door de vele doodse momenten. Het monster ziet er echt niet uit met dat carnavalsmasker en sfeer wil er al helemaal niet opkomen.

avatar van Minotaures
''Hey, ass-monkey. Eat this!''

Een (voorspelbaar) lachwekkend slechte horror omtrent wezens. Natuurlijk hoorde slecht acteerwerk, onlogische handelingen en butt-effecten erbij.

Dat wezen was een kruising tussen neef It van The Adams Family en Chewbacca uit Star Wars. Aanwezigheid van een paar mooie mokkels horen thuis bij zulke films. Uiteindelijk worden ze stuk voor stuk als krasbord gebruikt voor dat wezen. Ik moet zeggen dat er wel een stukje was waar - als je je geluid op 20 zet - je van zult schrikken. Heeft het toch een kleine 'horror momentje' gehad.

En dan nog een 4 minuten verschijning van Lance H., je kon nog net 'hallo' zeggen, voordat je meteen 'dag, Lance' erachteraan zegt. Wel gewend van hem, in Mimic 3 verschijnt die ook nog en dan nog The Untold (ook over Jeti/Bigfoot/Sasquatch). Kortom: laatste jaren doet die het goed bij 3de plank horrors.

Wel een leuk einde, wat de politie toen vond.

avatar van mayhemblik
bisse schreef:
Liever een enigzins houterig echt monster dan een digitaal misbaksel. 3.5 ster

Je haalt de woorden uit mijn vingers, helemaal met je eens!!!

avatar van Friday the 13 th
Luc Appermont in de bergen!

De zoveelste monster movie op rij. Maar van de Big Foot legende heb ik er nog niet veel gezien, dus dit leek mij wel interessant. Het verhaal stelt niet veel voor en de personages zijn erg typerend.

Het monster zag er goed uit. Hier en daar wat spanning. Toch nog een paar mooie kills naar het einde toe en wat nudity, iets wat ik niet meer verwachte na het eerste saaie uur.

Maar kon toch beter!

avatar van mrwhite
Rear Window meets Bigfoot

Ryan Schifrin is een Hitchcock fan dat is er duidelijk aan te zien de eerste 45 min. alleen had het toch wel een stuk beter kunnen doen en dan ook nog eens best in een andere genre.

De film is eigenlijk ook gewoonweg Abominable het plot de personages en het monster is te dom voor woorden de enige reden waarom deze film nog te bekijken is zijn de camio's van onder andere Jeffrey Combs, Lance Henriksen, Rex Linn en Paul Gleason al is dat eigenlijk ook geen reden.

In de horror genre zijn er veel zeer veel slechte films dat is al altijd zo geweest mss wel meer dan in andere genre's maar dit is toch wel 1 van de slechste dat ik ooit gezien heb.

avatar van Phantasm
Prima horror met een aardig verhaal. Het monster is wel grappig bedacht.