ad
  • 8.181.038 stemmen

The Roots of Heaven (1958)

Avontuur / Drama | 121 minuten

Genre: Avontuur / Drama

Geregisseerd door: John Huston

Met onder meer: Errol Flynn, Juliette Gréco en Trevor Howard

IMDb beoordeling: 6,4 (907)

Over The Roots of Heaven

"Of human laughter, wonder and tenderness !"

Deze film speelt zich af in Afrika. De hoofdpersoon (Howard) speelt een fervent anti-jager: hij probeert met alle macht de uitroeiing van de olifanten te voorkomen.

image

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Lekkere avonturenfilm met Juliette Gréco tussen de stoere mannen in Afrika.

Mooie beelden van Afrika en genoeg gebeurtenissen om de ruim twee uur vol te maken.

Trevor Howard begint guerilla tegen olifantenstropers en ivoorhandelaars.

Ecologisch tintje al was regisseur John Huston zelf een grote jachtliefhebber.

Opgenomen tijdens extreme hitte, iedereen zwaar aan de drank, voortdurend zieke cast en crew en een ruzie op de set waarbij Huston Errol Flynn knock-out sloeg...niemand die hier prettige herinneringen aan heeft en een succes werd het ook niet.

Toch jaren vijftig adventure die de tand des tijds prima heeft doorstaan en zeker geen slechte Huston-film.

avatar van clubsport

clubsport

• 2083 berichten

Aardig betoog tegen de olifantenjacht , maar als film verder vrij saai , de poster doet vermoeden dat Flynn een hoofdrol speelt maar dat is niet zo , in feite speelt hij een bijrol die compleet het tegenovergestelde is van wat we van zijn oudere films gewend zijn , ook was duidelijk te zien dat hij een paar pondjes erbij had gekweekt zullen we maar zeggen .