The Roots of Heaven (1958)

Avontuur / Drama

geregisseerd door John Huston
met Errol Flynn, Juliette Gréco en Trevor Howard

Deze film speelt zich af in Afrika. De hoofdpersoon (Howard) speelt een fervent anti-jager: hij probeert met alle macht de uitroeiing van de olifanten te voorkomen.

avatar van wendyvortex
Lekkere avonturenfilm met Juliette Gréco tussen de stoere mannen in Afrika.
Mooie beelden van Afrika en genoeg gebeurtenissen om de ruim twee uur vol te maken.
Trevor Howard begint guerilla tegen olifantenstropers en ivoorhandelaars.
Ecologisch tintje al was regisseur John Huston zelf een grote jachtliefhebber.
Opgenomen tijdens extreme hitte, iedereen zwaar aan de drank, voortdurend zieke cast en crew en een ruzie op de set waarbij Huston Errol Flynn knock-out sloeg...niemand die hier prettige herinneringen aan heeft en een succes werd het ook niet.
Toch jaren vijftig adventure die de tand des tijds prima heeft doorstaan en zeker geen slechte Huston-film.