Time without Pity (1957)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Joseph Losey
met Michael Redgrave, Leo McKern en Ann Todd

Alec Graham is ter dood veroordeeld voor de moord op zijn vriendin Agnes, met wie hij een weekend heeft doorgebracht in het huis van Robert Stanford, de vader van zijn vriend Brian. Alec's vader, David, vliegt over vanuit Canada en probeert zijn verstoorde relatie met Alec te verbeteren, maar Alec wijst dit af. Omdat David overtuigd is van de onschuldigheid van Alec, probeert hij vierentwintig uur voor de veroordeling de werkelijke dader te vinden. Hij confronteert de rijke Robert Stanford, tiran zowel thuis als op kantoor, zijn jong maar verwarde vrouw, hun zenuwachtige zoon Brian en Vicky Harker een jonge domme secretaresse die de laatste tijd een snelle carrière maakt...

krijg van de week de dvd via maildisc

avatar van brucecampbell
Degelijk drama waarvan je het einde natuurlijk mijlenver ziet aankomen.

veron35
stinissen schreef:
krijg van de week de dvd via maildisc

Graag gedaan.

avatar van Mac Hammer Fan
Michael Redgrave kreeg voor zijn vertolking een BAFTA nominatie.
Peter Cushing, één van mijn favoriete acteurs, en van wie ik alle DVDs verzamel, speelt ook in de film.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ik ben pas een Losey-beginneling en dit is zeker niet een van zijn beste films. Aardige film de eerste die Losey maakte na zijn vlucht naar Engeland. Een beetje noir-achtig, maar niet zo scherp. Valt vooral op door soms uitbundige aankleding en gespeel met licht (al gaat het lang niet zo lekker ver als bijvoorbeeld The Servant) en heeft een tof einde en een goede cast.