Operation Dumbo Drop (1995)

Actie / Komedie

geregisseerd door Simon Wincer
met Danny Glover, Ray Liotta en Denis Leary

Tijdens de Vietnam-oorlog wilde het Amerikaanse leger olifanten gebruiken als geheim wapen. In 1968 wordt een team van 5 soldaten uitgezonden om een olifant te vangen en te transporteren door de jungle.

De hoes zegt genoeg....

avatar van Macmanus
Wel overdreven dat hij in de fop top 100 staat ik kan wel 100 slechtere films opnoemen

Nog best wel komisch en hoort zeker niet in de flop 100

Moviestar
Zit één leuk stukje in vond ik verder is het een erg saaie film.

Best een leuke film voor een zondagmiddag

avatar van jeroenh4l
voorstukjes zagen er leuk uit zal vrijdag wel ff gaan kijken op sbs

Wat een kl*te film! Echt, de zoetsappigheid en het ongeloof spatten van het scherm af en zijn een doorn in het oog. Het verhaal is leuk, maar zó onrealistisch en à la Disney in beeld gebracht dat het een lange zit was. De muziek was nog wel te doen, maar het was juist de muziek die het (zoals altijd) aandikte. Vietnam was niet een plek waardoor je kan banjeren met een olifant. Sowieso, de karakters staan me niet aan (k*t joch) en de voorspelbare (cliché) ontwikkelingen zijn zoals al eerder gezegd k*t. Als ik ooit nog zo'n film zie dan word ik een anti-disney-live-action. Want ze zijn één pot nat (het heeft lang geduurt, maar nu besef ik het).

avatar van IcU
IcU
Zeer vermakelijke film.

Wha, ik ben de 100e die er op stemt!!!

0,5 was wellicht overdreven, verhoogd naar 1,0

avatar van Thorak
Angrod_Pallanén schreef:

Wat had je dan verwacht van een Disney film???

avatar van film-gek
aardige film het is echt een film waar je een goed gevoel bij krijgt als je m ziet (typisch disney) zitten wel mooie landschap beelden bij en de stukken in het dorp zijn ook wel leuk

avatar van Purmerend
Moviestar schreef:
Zit één leuk stukje in vond ik verder is het een erg saaie film.

Voor mij was dat dit stukje:

Dat het jochie iets over de historie van de olifant verteld over dat er vroeger als eerst witte olifanten waren. En dat dan Harvey (die bangerik) gaat vertellen dat hij liever had gehad dat de zwarte olifanten er het eerst waren.1,5*

Het is een goede film, met af en toe wat humor.
De moeite waard om te kijken.

*3*

Voor mij is deze film een beetje jeugdsentiment. Hij ligt nog steeds thuis op een VHS en af en toe heb ik gewoon zin om hem weer eens te zien.

avatar van matthijs_013
Film kon me weinig boeien. Dat het slecht geacteerd was, wordt nog geeneens gemerkt door het veel te saaie verhaal zonder ook maar een beetje humor erin. Hoe kan een kind dit soort films nou leuk vinden? Ik heb me kapot verveeld.

avatar van boekenutje
Angrod_Pallanén schreef:
Vietnam was niet een plek waardoor je kan banjeren met een olifant. .

Het is nochtans gebaseerd op een waargebeurd verhaal zoals je hier kunt lezen.

Zelf vond ik nog geen mis filmpje, niet goed niet slecht.

avatar van joojoo7
Leuke film voor jong en oud! Goed acteerwerk en een leuk verhaal, 3 sterren!

avatar van Betamax
Gewoon een leuke en ook nog en beetje spannende film.

avatar van Mariami
Niet ZO slecht als iedereen uitmaakt. Ik kan zulke films wel appreciëren, door de film niet al te serieus nemen. De film behoudt wel wat memorabele scenes dus vandaar 3,5 en voor een vreemde reden trekken films in de jungle mij sterk aan Vind ze leuk.

avatar van van duijn
Een van mijn meest favoriete jeugdfilms. Nog steeds vind ik hem best grappig en acteerwerk is ook wel netjes neergezet.

Net gekeken op tv, leuke film! Zeker 3*!

leuke disney film die soms toch wel hard is.

avatar van Gang_Star
In mijn jeugd vond ik deze film nog wel leuk, maar hedendaags.... Nee... Deze actie?/Komedie, eerder familie/komedie kan me niet meer bekoren met de flauwe humor.