ad

Alternatieve titels: Une Adolescente / An Adolescent / Shoujyo

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Eiji Okuda

Met onder meer: Eiji Okuda, Mayu Ozawa en Akira Shoji

IMDb beoordeling: 6,6 (470)

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Shôjo

Film over de verboden liefde tussen een oudere man, Tomokawa, en een minderjarig meisje, Yoko. Jaren geleden werd zij door haar moeder in de steek gelaten. Ze groeide op met haar wat achterlijke broer en haar zieke grootvader. Yoko slaagt erin haar haat en eenzaamheid te overstijgen en eindelijk een liefde te vinden die voor haar eeuwig en uniek is.

imageimageimageimageimageimage

Onderhond

Leuke, maar nogal vreemde mix van comedy en drama. Ik kan me best voorstellen dat velen hierover zullen vallen ("velen" ... who am I kidding )

Mooi en aangrijpend drama over verboden liefde, zo uitgewerkt dat nu net niet dat aspect in de kijker staat, maar wel de liefde tussen de hoofdpersonages zelf. Geen ellenlange scenes over geniepig gedoe en "tension" die komt van het wel dan niet ontdekken van de relatie tussen beiden, maar een mooie kijk op een liefde die eigenlijk niet mag zijn, maar toch juist aanvoelt.

Bij momenten zeer mooi vorm gegeven, met enkele magistrale shots (vooral dan die shots met rustig voorbijdrijvende wolken) en een aangename soundtrack. Acteerprestaties mogen ook best vermeld worden, samen met de quirky humor die verspreid werd doorheen de film. Voor velen waarschijnlijk afbraak aan het drama, maar ik vond het wel passend. Geen loodzware bedoening dus, maar de film dringt wel door. Op enkele schoonheidsfoutjes na (soms is het net wat te droog allemaal), een film die makkelijk twee uur weet te boeien. 4*

avatar van Nephilim

Nephilim

De humor is af en toe inderdaad storend maar overall een mooi tragisch drama over verboden liefde.

En wat is Yoko een mooi meisje...