Outlaw of Gor (1988)

Alternatieve titels: Gor II | The Outlaw

Actie / Fantasy

geregisseerd door John 'Bud' Cardos
met Urbano Barberini, Jack Palance en Rebecca Ferratti

Professor Cabot wordt alweer naar de planeet Gor geteleporteerd als hij hoort dat de gevaarlijke Xenos nog niet helemaal is verslagen. Samen met zijn assistente Talena bindt hij dus weer de strijd aan met het kwade.

avatar van Vinokourov
Erg simpel en treurig is dit, tenzij je van afzichtelijke kostuums en opgeblazen jaren '80-kapsels houdt. Het plot is vrij standaard maar toch is er een erg bizar moment, namelijk wanneer de koning maar liefst twee keer vermoord wordt. Samen met het uit de lucht gegrepen vegetariër-zijn van onze held maakt dit het allemaal één grote nonsens. Tot slot valt de heroïsche John Williams-wannabe-muziek op, in negatieve zin dus. Met 1,5* ben ik eigenlijk nog best gul.

avatar van otherfool
Haha dat was inderdaad mooi, de held die op die bizarre planeet opeens vegetariër blijkt te zijn. Verder speelt de naam van onze held de hoofdrol, als hij weer eens ergens opduikt: 'Look it's Cabot. Cabot. CABOT! CAAABOOOOT!' Dat van die koning snapte ik verder ook niet helemaal, was het dan toch iemand anders?

Ach, de sets en kostuums waren nog wel te pruimen, Palance is een intense priester en de dames in deze flick zijn het aanzien meer dan waard (het oog wil ook wat), maar het verhaaltje is inderdaad wat treurig en de sidekick vreselijk irritant...

Ik call je 1,5*, Vino.