The Patriot (1928)

1 stem

Drama / Mystery

geregisseerd door Ernst Lubitsch
met Emil Jannings, Florence Vidor en Lewis Stone

In een achttiende-eeuwse setting wordt de dramatische ondergang van de krankzinnige Russische tsaar Paul I geportretteerd. Op zijn vertrouweling na, Graaf Pahlen, vertrouwt de paranoïde tsaar niemand. De graaf kan echter de armoede onder de Russische bevolking niet meer aanzien en, uitgerekend hij, beraamt dan een complot tegen Paul I.

avatar van pascal83
Ben benieuwd wanneer de eerste stem bij deze film komt, de (originele) filmrol is namelijk verdwenen.
There are a few pieces in the UCLA archives but no negative or complete reels are known to exist , aldus iemand op IMDB.

avatar van Epitaph
pascal83 schreef:

Volgens my duurt dat nog wel even .