• 10.501 nieuwsartikelen

Imperium: Augustus (2003)

Drama / Historisch | 200 minuten

Genre: Drama / Historisch

Alternatieve titel: Augustus, The Roman Emperor

Oorsprong: Duitsland / Italië / Spanje / Oostenrijk / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Roger Young

Met onder meer: Peter O'Toole, Charlotte Rampling en Vittoria Belvedere

Gesproken taal: Duits

Plot Imperium: Augustus

"History will bear the mark of his rule."

Na de moord op Caesar stort Rome zich in een bloederige chaos. Intriges en gewelddadigheden zijn aan de orde van de dag. Dan eist Gaius Octavianus, de latere Augustus en adoptiefzoon van Caesar, zijn erfenis op: de macht over Rome. Hij belooft wraak te nemen op de moordenaars van zijn vader, verslaat Cleopatra en haar minnaar Marcus Antonius en sticht uit de puinhopen van de stad het machtige Romeinse Rijk.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Iullus Antonius

The young Livia

avatar van pascal83

pascal83

Het commentaar van iemand op IDMB beloofd een knap staaltje geschiedvervalsing:

* Augustus often is named 'Gaius' - his First name (Pronomen). But the old Romans don't used this Name. Correct would be the Surname (Nomen Gentile and Cognomen) or the 'Octavian', 'Caesar', 'Augustus'.

* Livia was shown as tyrannic Wife. But this historically wrong.

* Iulia was shown as nice young woman - but she wasn't one. Adultery and (maybe?) Prostitution and arrogant behavior was the cause of her banishing.

* She wasn't at the dying bed of her Father. She never was allowed to leave her banishing. And she was at this time around 50 years old! Not as young as she was shown. In the same Year Augustus died she committed suicide, because Tiberius stopped giving her a Pension.

* Augustus was much more scruplesless then in this Movie shown. But Author and Director seems to believe Augustus' own 'Res Gestae'.

Jammer, hier zou je veel meer moeten kunnen doen (uitgaand van het bovenstaande commentaar).

avatar van De GeuS

De GeuS

Gehuurd, waarna het eigenlijk een mini-serie bleek te zijn. Behoorlijk saai en povertjes aangekleed (gemiddelde "Xena" en "Hercules" aflevering). Dit 3,5 uur durende product te aanschouwen lukte alleen door regelmatig flauwe grappen over namen en situaties te maken.... 2*

PS. waarom mag deze wel op moviemeter en "Spartacus 2004" niet? Of is die gewoon nog niet toegevoegd

avatar van WiLL

WiLL

Deze film/miniserie is vrij saai. Ik vond dat er ook maar matig in werd geacteerd, bepaalde acteurs waren echt irritant.

Het uiterlijk van de film lijkt idd veel op een aflevering uit hercules en xena. Het uitspreken van Marcus Antonius als : Marc Anthony werkte bij ons op de lachspieren. Maar ik begon het een fout te vinden toen zijn zoon wel Antonius werd genoemd.

Ik kan het niet aanraden, zelfs niet als je net als ik toch wel fan bent van de Romeinse tijd. 2*

stinissen (crew films & series)

We houden de normen van IMDB aan .

avatar van pascal83

pascal83

stinissen schreef:

We houden de normen van IMDB aan .

Niet altijd

avatar van empirekees

empirekees

Dit klinkt interessant.

avatar van ThaMovieVoter

ThaMovieVoter

In deze (serie) laten ze verder ook niet zien dat Augustus af wist van de moord op Caesar. Hij wordt vertoond als een heilig boontje, en Marcus Antonius als de badguy. In Cleopatra is dit alles juist dan weer andersom. Dat Peter O'Toole erin speelt maakt het wat mij betreft niet veel aangenamer om naar te kijken. Matige film. 2,5*

avatar van catweasel

catweasel

Ik zag deze film, samen met Imperium:Nerone, voor 15 euro bij de V&D. Zijn ze de moeite waard?

avatar van silverfaustx

silverfaustx

imo beter dan empire, maar rome is de beste

avatar van veron35

veron35

silverfaustx schreef:

imo beter dan empire, maar rome is de beste

Ik vind ze alle 3 even goed.

avatar van Wouter

Wouter

Hoe is de muziek?

avatar van benjiq

benjiq

Marcus Antonius was ook echt een "bad guy'' en Augustus was een grootse en rechtvaardige Keizer.

avatar van Exploitation

Exploitation

Goede verfilming over het leven van keizer Augustus, met een goede Peter O' Toole als keizer! Mist alleen de charme van de oudere spektakelfilms.

avatar van 606

Ook deze imperium film is erg mooi gemaakt en heeft een goed verhaal.

De acteurs zijn prima en ook Peter doet het prima.

3,5 ster

avatar van Thorak

Thorak

Wat een bedroevende film was dit zeg! Gelukkig heeft deze me maar 1 euro gekost en meer is het ook echt iet waard!

De naam Peter O'Toole beloofd normaal toch wel een aardige film, maar wat hij in dit wanproduct doet is me een raadsel. Charlotte Rampling irriteert me altijd gelijk al bij de eerste seconde dat ze in beeld komt en ook hier is dat weer geen uitzondering.

2.0* sterren voor de moeite en de nog ietwat redelijke slag aan het begin.

avatar van valtalor

valtalor

augustus is hier et braaf ventje dat alles goed doet normaal was hij een sluw iemand en een goed militair

avatar van frans123

frans123

Sommige films zijn tijdloos-deze niet. Ik had het gevoel dat ie in de jaren 70 was gemaakt. Knullig, oubollig, kinderlijk, een Floris sfeertje- Ik verwachtte elk moment Rutger Hauer breed lachend op zijn ros. Er wordt gehold, gehuppeld, de lullige dialogen zijn duidelijk door een Engelsman geschreven. Augustus komt over als de dorpsgek ipv een charismatisch leider.. De kleur van de film stond mij ook niet aan...te helder, te veel kleur , net een promo voor een zonnig vakantieverblijf.. Ik kan zo even doorgaan, maar ik stopte na een half uur. En hier ook....

avatar van mythodea

mythodea

Ik heb me met deze film niet bezig gehouden met of de feiten waar zijn ja of nee. Daar ben ik inmiddels mee gestopt. Ik heb daar vaker m'n hoofd bij gestoten zeg maar. De zogenaamde "waargebeurde" verhalen blijken doorgaans totaal niet te kloppen.

Dus mijn beoordeling is gewoon over de film op zich.

En ik vond het uiteindelijk best een aardige film om te zien. Het verhaal is prima en het verhaal is me duidelijk geworden zonder dat er een bloedbad bij te pas komt. Want dat maakt de grote films uiteraard bijzonder spectaculair. Maar vind ik niet nodig. Het kan op deze manier ook wel gedaan worden.

Filmpje opgescharreld bij de kringloopwinkel. 95 cent. Geen miskoop vind ik zelf.

Ik zou hem gerust weer eens kijken.