• 8.663.358 stemmen

Releasedatum: 18 december 1997

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Spice World

"You say you want a revolution?"

De Spice Girls leiden een fantastisch maar hectisch bestaan. Ze toeren rond in hun Spice bus, maar als hun beste vriendin zwanger blijkt te zijn, willen ze veel tijd met haar doorbrengen. Dit tot groot ongenoegen van de louche platenbaas The Chief. Om zijn zin door te drijven, zet hij Clifford, de steeds neurotischer wordende manager van de girls, steeds verder onder druk. Het is een week vol knettergekke situaties, vreemde ontmoetingen en vooral veel muziek en veel girl power, die uitmondt in een groots 'live' optreden op de laatste dag.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik moest smakelijk lachen om deze toepasselijke recensie: ‎‘Spice World’ review by Steve P • Letterboxd

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Weer een keer met een half oog gekeken - heb niet zoveel problemen hiermee. Ik was 9 toen dit uitkwam dus de jeugdsentimentele waarde is gigantisch natuurlijk, maar los van dat... Vrolijk kleurrijke onzin die zichzelf nergens serieus neemt. Ik begrijp niet helemaal de beruchte reputatie hier van.

Half puntje omhoog naar 3,0*

avatar van badfans69

badfans69

Klassieker: Spice World | Kinepolis Nederland

Kom hangen op het Cinerama Terras deze zomer! Zelfgemaakte burgers en ijskoude biertjes voor de zomerse prijs van 2 Euro. Daarna: SPICE WORLD! - Release: 07/07/2019

avatar van sinterklaas

sinterklaas

De film is op dvd voor 58,60 eurie te koop. Is dat de moeite waard, of kan ik beter gaan Pornhubben voor niks?

avatar van bart007bond

bart007bond

Gerri en baby spice ????

avatar van Basto

Basto

Ik heb deze film ooit in de bioscoop gezien. Als lid van de filmkeuring moest ik er een leeftijdskwalificatie aan toekennen. Toe viel die me nog mee en was mijn beoordeling milder dan nu.

Meestal hou ik wel van dit soort werkjes. Het is makkelijk om camp te zijn en te scoren met allerlei fantasievolle elementen. Helaas niks van dat al. De film is ronduit slecht op alle vlakken. Geen verhaal, geen enkel budget voor aankleding, slecht acteerwerk, saai camerawerk en ook vooral veel niet leuke cameo’s. Daarnaast vroeg ik me af wat ik ooit in Ginger heb gezien. Vroeger mijn favoriet maar eigenlijk ook toen al een lelijke verlopen doos. Verder is ook het concept gewoon van de Village People gejat. Een stereotype verkleedpartij.

Enig pluspunt is dat de nummers best goed geproduceerd zijn, maar oef wat is dit slecht. Zelfs de tand des tijds heeft er niks van kunnen maken.

Het is lang geleden dat ik de laagst mogelijke score geef, maar hier viel echt niks goeds in te ontdekken.