The Son of the Sheik (1926)

Avontuur / Drama

geregisseerd door George Fitzmaurice
met Rudolph Valentino, Vilma Bánky en George Fawcett

Ahmed, de zoon van Diana en Sjeik Ahmed Ben Hassan, wordt verliefd op de danseres Yasmin. Zij zal echter uitgehuwelijkt worden aan de schurkachtige Ghobah.

avatar van Anatolia
De vraag die in het plot van The Sheik (1921) gesteld wordt, is hiermee beantwoord .

Valentino speelt hier twee rollen. Wederom de Sjeik Ahmed Ben Hassan (wat een originele Arabische naam trouwens ) en zijn zoon.

avatar van Flavio
Vervolg op The Sheikh, tevens Valentino's laatste rol.
Stuk beter dan het origineel maar dat was dan ook een vrij matig filmpje imo. Son of the Sheikh is ook niet heel opzienbarend maar kent een aantal leuke scenes en heeft knappe effecten met Valentino in een dubbelrol als vader en zoon Ben Hassan.